Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇınar, Binnaz
dc.contributor.authorKoç, Fatih
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:12Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-0035
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3665
dc.descriptionÇınar, Binnaz (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, pazarlama yeteneklerinin ihracat performansı üzerinde bir etkisinin olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu amaca ulaşmak için, Kayseri Organize Sanayi Bölgesinde ihracat yapan firmalardan anket yöntemi ile ihtiyaç duyulan veriler toplanmıştır. Toplam 153 anket dikkate alınarak analizler yapılmıştır. Analizler SPSS 20.0 ve SmartPLS programları kullanılarak yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, müşteri odaklılık ve rekabet odaklılığın pazarlama karması yeteneği üzerinde pozitif etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müşteri odaklılık ve rekabet odaklılığın stratejik pazarlama yeteneği üzerinde etkili olmadığı tespit edilmiştir. Pazarlama karması yeteneğinin stratejik pazarlama yeteneği üzerinde pozitif etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, stratejik pazarlama yeteneğinin ihracat performansı üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisinin olduğu belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether marketing capabilities has any effect on export performance. In order to achieve this aim, the data has been collected from firms which exporters in Kayseri Organized Industrial Site. Total 153 questionnaires was used in the analyses. The analyses were performed using SPSS 20.0 and SmartPLS. Analyses results reveal that customer orientation and competition orientation has positive effect on marketing mix capability. Besides, customer orientation and competition orientation has not any effect on strategic marketing capability. Marketing mix capability has positive effect on strategic marketing mix. Also strategic marketing capability has significant and positive effect on export performanceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectPazarlama Yeteneklerien_US
dc.subjectMüşteri Odaklılıken_US
dc.subjectRekabet Odaklılıken_US
dc.subjectİhracat Performansıen_US
dc.subjectMarketing Capabilitiesen_US
dc.subjectCustomer Orientationen_US
dc.subjectCompetititon Orientationen_US
dc.subjectExport Performanceen_US
dc.titlePazarlama yeteneklerinin ihracat performansı üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of marketing capabilities on export performanceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage143en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster