Pazarlama yeteneklerinin ihracat performansı üzerindeki etkisi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, pazarlama yeteneklerinin ihracat performansı üzerinde bir etkisinin olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu amaca ulaşmak için, Kayseri Organize Sanayi Bölgesinde ihracat yapan firmalardan anket yöntemi ile ihtiyaç duyulan veriler toplanmıştır. Toplam 153 anket dikkate alınarak analizler yapılmıştır. Analizler SPSS 20.0 ve SmartPLS programları kullanılarak yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, müşteri odaklılık ve rekabet odaklılığın pazarlama karması yeteneği üzerinde pozitif etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müşteri odaklılık ve rekabet odaklılığın stratejik pazarlama yeteneği üzerinde etkili olmadığı tespit edilmiştir. Pazarlama karması yeteneğinin stratejik pazarlama yeteneği üzerinde pozitif etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, stratejik pazarlama yeteneğinin ihracat performansı üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisinin olduğu belirlenmiştir The aim of this study is to determine whether marketing capabilities has any effect on export performance. In order to achieve this aim, the data has been collected from firms which exporters in Kayseri Organized Industrial Site. Total 153 questionnaires was used in the analyses. The analyses were performed using SPSS 20.0 and SmartPLS. Analyses results reveal that customer orientation and competition orientation has positive effect on marketing mix capability. Besides, customer orientation and competition orientation has not any effect on strategic marketing capability. Marketing mix capability has positive effect on strategic marketing mix. Also strategic marketing capability has significant and positive effect on export performance