Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüven, Elif
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:12Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3664
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı müzik öğretmeni adaylarının problem çözme becerisi (PÇB) algılarını belirlemek ve piyano dersinde karşılaştıkları problemleri çözmede bu algılarının nasıl bir etkisi olduğunu incelemektir. Ayrıca öğrencilerin PÇB algıları cinsiyet ve mezun oldukları lise türüne göre değerlendirilmiş ve piyano dersi başarısı ile arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 35 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Nicel veriler Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen "Problem Çözme Envanteri" ile toplanmıştır. Nitel verileri ise 10 öğrenci ile yapılan görüşme kayıtları oluşturmaktadır. Veriler, bağımsız gruplar için t testi, korelasyon analizi ve içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda müzik öğretmeni adaylarının problem çözme becerisi algılarının olumsuz yönde olduğu belirlenmiştir. Yapılan görüşmelerde olumsuz PÇB algısına sahip olan öğrencilerin piyano dersinde karşılaştıkları problemleri çözmede daha başarılı oldukları anlaşılmıştır. Algıları olumlu yönde olan öğrenciler ise piyano dersinde karşılaştıkları problemleri çözme konusunda kendilerine güvenmediklerini belirtmişlerdir. Cinsiyetler arasında toplam puan, yaklaşma-kaçınma ve kişisel kontrol boyutlarında anlamlı farklılık bulunmamaktadır. Problem çözme güveni boyutunda ise erkek öğrencilerin lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Mezun olunan lise türüne göre öğrencilerin PÇB algısı puanlarında ve piyano dersi başarısı ile PÇB algıları arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Bu durum görüşme sonuçları ile de desteklenmektediren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine prospective music teachers’ self-perceptions of problem-solving skills (PSS) and how these perceptions affect their ability to solve problems encountered during piano courses. In addition, PSS perceptions of students were examined to see if they varied by gender and the type of high school from which they graduated, and whether there was a meaningful relationship with their success in the piano course. The study group comprised 35 prospective music teachers attending the first year of college. Quantitative data was collected using the “Problem Solving Inventory” developed by Heppner and Petersen (1982), while qualitative data consisted of recorded interviews conducted with 10 students. The data was analyzed using the t-test for independent groups, correlation analysis and content analysis. The study findings suggested that the prospective music teachers had a negative perception of their problem-solving skills. The interviews showed that students with negative PSS perceptions were more successful in solving the problems they encountered during piano courses. Students with positive perceptions, on the other hand, said they did not have confidence in their ability to solve problems during piano courses. There were no significant gender-related differences in the total scores or in the approach-avoidance and the personal control dimensions. In terms of problem solving confidence, there was a significant difference in favor of male students. Nevertheless, there was no significant relationship between PSS perception scores, the type of school from which the students graduated, and their success in piano courses. Interview results also supported this findingen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMüzik Öğretmeni Adayıen_US
dc.subjectProblem Çözme Becerisien_US
dc.subjectPiyano Ders Başarısıen_US
dc.subjectProspective Music Teacheren_US
dc.subjectProblem Solving Skillsen_US
dc.subjectPiano Course Successen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerinin piyano dersinde karşılaştıkları sorunların çözümüne olan etkilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation on the effects of problemsolving skills of music teacher candidates’ to the problems encountered in piano coursesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage737en_US
dc.identifier.endpage756en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster