Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBostan, Ayberk Sarıoğlan
dc.contributor.authorAbacı, Bengisu
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:10Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1301-7985
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3629
dc.descriptionBostan, Ayberk Sarıoğlan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractSon yıllarda eğitimde sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarısına, kavramsal anlamalarına ve tutum etkisi araştırılmış ve hala araştırılmaya devam etmektedir. Bu çalışmada sorgulamaya dayalı ökazanımı üzerine etkisinin arabeşinci sınıfta öğrenim görmekte olan 30 öğrenci belirlenmiştir. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak sekiz sorudan oluşan açıklamalı-çoktan seçmeli kavramsal anlama testi öğretim öncesi ve öğretim sonrası öğrencilere uygulanmıştır. Kavramsal anlama testine öğrencilerin verdikleri cevaplardan elde edilen sonuçlara göre öoranında artış olduğu belirlenmiştir. Ayrıca lamba parlaklığı ile ilgili öğrencilerin kavram yanılgıları ile karşılaşılmış ve öğretim sonrası öğrencilerde karşılaşılan bu kavram yanılgılarının görülme sıklığı azalmıştıren_US
dc.description.abstractIn recent years, the effect of the inquiry-based learning approach in education on the success of students, conceptual understanding and attitude have been researched and is still being investigated. In this study, it is aimed to investigate the effect of inquiry based learning on 5th grade students about electric unit on lamp brightness gain. The study group identified 30 students who were studying in the fifth grade in a state middle school. Explanatory-multiple-choice concept assessment test consisting of eight questions as data collection tool was applied before and after instruction at study group. According to the results obtained from the answers given by the students to the conceptual understanding test, it was determined that the students giving scientific answer rate increased as a result of the inquiry based learning. In addition, students' misconceptions regarding the brightness of the lamp have been encountered and the frequency of these misconceptions encountered after instruction has decreaseden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.subjectSorgulamaya Dayalı Öğrenmeen_US
dc.subjectLamba Parlaklığıen_US
dc.subjectKavramsal Anlamaen_US
dc.subjectInquiry Based Learningen_US
dc.subjectLight Brighten_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.titleSorgulamaya dayalı öğretimin “lamba parlaklığı” kavramının ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of inquiry based learning approach about "light bright" concept on 5th grade middle school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage164en_US
dc.identifier.endpage171en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster