Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKocakülah, Mustafa Sabri
dc.contributor.authorAbacı, Bengisu
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:10Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1301-7985
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3628
dc.descriptionKocakülah, Mustafa Sabri (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışma Fen Bilgisi Öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin "Elektrik Devreleri" konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Kavramlardan "potansiyel fark" kavramı araştırılmıştır. Çalı şmada 2006-2017 yıllarında uygulanmış olan kavram yanılgısı testi analiz edilmiştir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için 8 soruluk açıklamalı-çoktan seçmeli test hazırlanmıştır. Bu sorulardan potansiyel fark ile ilgili kavram yanılgısını ölçen beşinci soru seçilip a ve b şıklı soruları analiz edilmiştir. Sorular Balıkesir Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliğinde öğrenim görmüş 399 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda öbenzer olduğrencilerin çoğunlukla kavram yanılgısına sahip olduğu ve bu kavram yanılgılarının ğu belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the misconceptions about the "Electrical Circuits" of last year students of Science Teacher Education. The concept of "potential difference" has been explored. The misconceptions test, which was applied between the years 2006 and 2017, was analyzed. In order to achieve the aim of the study, a misconception test with 8 open ended-multiple-choice questions was prepared. The fifth question measuring the potential difference concept was selected and both a and b parts of the question were analyzed. Questions were administered to 399 students who were registered at Balıkesir University Science Teacher Education department. As a result of the analysis of the data, it has been determined that majority of the students have the misconception about the potential difference and that the misconception of this concept is commonen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.subjectElektriken_US
dc.subjectKavram Yanılgısıen_US
dc.subjectPotansiyel Farken_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectElectricityen_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.subjectPotential Differenceen_US
dc.subjectTeacher Candidatesen_US
dc.titleSon sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının potansiyel fark konusundaki kavram yanılgılarıen_US
dc.title.alternativeLast year science teacher candidates’ misconceptions about the potential differenceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.endpage163en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster