Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayar, Hasret
dc.contributor.authorGür, Hülya
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:09Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3616
dc.descriptionBayar, Hasret (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı çürütme metinlerinin okunmasının ardından odak grup görüşmeleri ile tartışılmasının öğretmen adaylarının epistomolojik inançları üzerine etkisini araştırmaktır. Bu anlamda çalışmanın odak noktası matematik öğretmen adaylarının epistomolojik inançlarıdır. Çalışmada ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini 10 kişilik matematik öğretmenliği son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Kontrol grubunun aksine deney grubunda çürütme metinleri bireysel olarak okunmuş ve ardından yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılan odak grup görüşmesi ile tartışılmıştır. Öğretim senaryolarının ön test ve son test olarak uygulanması ile toplanan veriler Mann Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Ön-test sonuçlarına göre denkleştirilen grupların öğretim senaryolarından aldıkları son-test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, çürütme metinlerinin odak grup görüşmeleri ile tartışılması öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarında anlamlı bir farklılaşmaya sebep olmaktadır.en_US
dc.description.abstract– The purpose of this study is to determine the effect of the discussion of the refutation texts with focus group interviews on the epistemological beliefs of the pre-service mathematics teachers after the reading of the refutation texts. The focal point of the study is the epistemological beliefs of the pre-service mathematics teachers. Experimental design with pre-test post-test control group was used in the study. The sample of the study consisted of 10 last year pre-service mathematics teachers. Unlike the control group, in the experimental group, the refutation texts were individually read and then discussed as a group with semi-structured interview questions. Data collected with instructional scenarios were analyzed using the Mann Whitney U test. According to the study results, there was a significant difference between the post-test scores of the equalized groups of instructional scenarios in favor of the experimental group. The discussion of the refutation texts with focus group interviews caused a significant differentiation in the epistemological beliefs of the teacher candidatesen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMathematics Teacher Trainingen_US
dc.subjectEpistemological Beliefsen_US
dc.subjectRefutation Textsen_US
dc.subjectSchool Experienceen_US
dc.subjectPreservice Mathematics Teachersen_US
dc.subjectMatematik Öğretmen Eğitimien_US
dc.subjectEpistemolojik İnançlaren_US
dc.subjectÇürütme Metinlerien_US
dc.subjectOkul Deneyimien_US
dc.subjectMatematik Öğretmen Adaylarıen_US
dc.titleA new approach to change epistemological beliefs; discussion of the refutational textsen_US
dc.title.alternativeEpistemolojik inançların değişiminde yeni yaklaşım; çürütme metinlerinin tartışılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage160en_US
dc.identifier.endpage173en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster