Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaradaş, Ayşe
dc.contributor.authorDuran, Songül
dc.contributor.authorKaynak, Serap
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:08Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3591
dc.descriptionKaradaş, Ayşe (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractAmaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin kariyer planlamaya ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Materyal-Metot: Araştırmanın örneklemini, 08-19 Aralık 2015 tarihleri arasında, Balıkesir Sağlık Yüksekokulunda öğrenim gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden 345 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Çalışma için Balıkesir Sağlık Yüksekokulu Müdürlüğü'nden yazılı izin, araştırmaya katılmayı kabul eden öğrencilerden sözlü onam alınmıştır. Veriler kişisel bilgi formu ve Kalafat (2012) tarafından geçerlik ve güvenilirlik çalışması yapılan Kariyer Geleceği Ölçeği (KARGEL) ile toplanmıştır. Ölçek, kariyer uyumluluğu (KU), kariyer iyimserliği (Kİ) ve iş piyasalarına ilişkin algılanan bilgi (AB) adı verilen üç alt boyuttan ve 25 maddeden oluşmaktadır. Bu araştırmada KARGEL ölçeğinin Cronbach alfa değeri 0,89 olarak bulunmuştur. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında yüzdelik, ortalama, t testi, One Way Anova analizleri ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 19,8±1,6, % 73,6'sının kız, % 43,5'inin birinci sınıf, %66.7'sinin hemşirelik mesleğini isteyerek seçtiği ve %72.5'inin ilk sırada tercih ettiği saptanmıştır. Öğrencilerin %67.5'inin bir kariyer planı olduğu, %68,4'ünün kariyer planlama konusunda desteğe ihtiyacı olmadığı ve kariyer planı olanların %29,6'sının lisansüstü eğitim alma isteği belirlenmiştir. Öğrencilerin KU puan ortalaması 41,4±6,4, Kİ puan ortalaması 39,9±6,9 ve AB puan ortalaması 9,8± 2,1 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin sosyodemografik özelliklerine göre KU ve Kİ alt boyut puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı (p>0,05), cinsiyet ile ise AB alt boyut puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu (p<0,05) saptanmıştır.Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin kariyer uyumluluğu ve kariyer iyimserliğinin yüksek, iş piyasasına ilişkin algılanan bilgilerinin orta olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractPurpose: The purpose of the research was to determine nursing students' opinions towards career planning. Material-Method: The sample consisted of 345 nursing students volunteered to participate in the research who were enrolled at the Balıkesir School of Health in the period December 08-19, 2015. Written permission for the study was obtained from the Balıkesir School of Health Directorate and the students accepting to participate were asked to give the researchers their verbal consent. Data were collected using a personal information form and the Career Futures Inventory (CFI), which had been tested for validity and reliability by Kalafat (2012). The inventory consists of 25 items with three sub-scales indicating career adaptability (CA), career optimism (CO) and perceived knowledge (PK) about working environments. This study found the CFI Cronbach alpha coefficient to be 0.89. The data obtained were evaluated with percentages, means, the t-test, and One-way Anova analysis. Results: The mean age of the students participating in the research was 19.8&plusmn;1.6; 73.6% were female, 43.5% were firstyear students, 66.7% had willingly chosen a nursing career, and 72.5% had entered nursing education as a first choice. Of the students, 67.5% were found to have a career plan, 68.4% indicated that they had no need for assistance in their career planning and of those who had a career plan, 29.6% expressed a desire to go on with graduate education. The students' CA mean score was 41.4&plusmn;6.4; their CO mean score was 39.9&plusmn;6.9 and their PK mean score was 9.8&plusmn; 2.1. No statistically significant differences were found between the CA and CO sub-scales and sociodemographic characteristics (p&gt;0.05); a significant difference was found between the PK sub-scale and the factor of gender (p&lt;0.05).Conclusion: It was found that the nursing students had high levels of career adaptability and career optimism, but average levels of perceived knowledge about working environments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencisien_US
dc.subjectKariyer Planlamaen_US
dc.subjectKariyer Uyumluluğuen_US
dc.subjectNursing Studenten_US
dc.subjectCareer Planningen_US
dc.subjectCareer Adaptabilityen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin kariyer planlamaya yönelik görüşlerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining nursing students' opinions towards career planningen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSüleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage8en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster