Üniversite öğrencilerinin erken yaş evlilikler hakkında bilgi ve görüşlerinin incelenmesi
Özet
Amaç: Erken yaş evliliklerinin özelde kadın sağlığıgenelde de toplum sağlığı üzerine olumsuz etkileri vardır.Bu nedenle erken yaş evliliklerinin önlenmesinde sağlıkprofesyonellerine önemli görevler düşmektedir. Bubağlamda geleceğin sağlık profesyonellerinin konuyayönelik bilgilerinin incelenmesi ve bu araştırma sayesindebiraz da olsa farkındalıklarının geliştirilmesi amacıyla;araştırma üniversite ebelik ve hemşirelik öğrencilerininerken yaş evlilikleri konusunda bilgileri ve erken yaşevliliklerin önlenmesine yönelik düşüncelerini belirlemekamacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç-yöntem: Araştırmanın evrenini 2014-2015öğretim dönemi bahar yarıyılında eğitim gören 358Balıkesir Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik ve Ebelik Bölümüüç ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur.Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş vearaştırmaya katılmayı kabul eden ve anket formunueksiksiz olarak dolduran 199 öğrenci araştırma kapsamınaalınmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin erken yaşevliliklerine yönelik bilgileri incelendiğinde; %93,5'i 1318 yaş grubunda yapılan evlilikleri erken yaş evlilik,%40,2'si erken yaş evliliklerin birinci sırada sebebinindüşük eğitim seviyesi olduğunu belirtmiştir. Evlilik kararıalınırken öğrencilerin %93,5'i kişinin kendi seçimi ve ailekararı ile olması gerektiğini belirtmiştir. Erken yaşevliliklerinde yaşanan sorunlar sorgulandığındaöğrencilerin %80,4'ü, aile içi sorunlara %79,4'üpsikolojik sorunlara, %75,9'u sosyal sorunlara ve %50,8'ide sağlık sorunlarına neden olacağını belirtmişlerdir.Öğrencilerin yalnızca %31,7'si erken yaş evliliklerinönlenmesine yönelik ülkemizdeki projeleri duyduklarınıbelirtirken bu projelerin neler olduğu sorgulandığında%72,9'unun bilgisinin olmadığı tespit edilmiştir.Sonuç: Çalışmanın sonucunda, ebelik ve hemşireliköğrencilerinin aldıkları eğitim sayesinde erken yaşevlilikleri ile ilgili teorik bilgilerinin yeterli olduğubelirlenmesine karşın konu ile ilgili çözüm önerilerigeliştirme ve yürütülen projeler ile ilgili farkındalıklarınınyetersiz olduğu belirlenmiştir. Bu doğrultuda öğrencilerinerken yaş evliliklerin önlenmesinde kritik düşünmeyeteneklerinin geliştirilmesine yönelik müdahalelerineğitim programlarına entegre edilmesi önerilmektedir. Purpose: Early age of marriage has negative effects inespecially women's health on generally the communityhealth so it is an important mission for healthprofessionals in the prevention of early age marriages. Inthis context, the investigation and research ofinformation on the topic of future health professionals,thanks to a little bit of awareness is intended to develop.The research has been designed as a descriptive withpurpose of the knowledge of the midwifery and nursingstudents in university?? on early age marriages, and theirthoughts towards prevention of this topic. Methods: This study was carried out with third andfourth grade students (n=358) registered at BalikesirHealth Sciences Department of Nursing and Midwifery inthe spring semester of the 2014-2015 academic years.The sample of research has been composed 199 studentswho fill out the questionnaire and accepting toparticipate in research. Results: In the examination of students' knowledgeabout early age marriage; 93.5% of students wasspecified marriage made in 13-18 age groups, and thelow education level of early marriage, 40.2% stated thataffects first. Getting marriage decision stated that 93.5%of students should choose their own decision and theirfamilies. When questioned on problems in the early yearsof marriage; students was specified that the reason80.4% of the domestic problems, 79.4% of thepsychological problems, 75.9% of the social problemsand 50.8% of the health problems. Students reportedthat they had only heard about the project in ourcountry for the prevention of early marriage is 31.7%.When questioned as to what these projects; 72.9% ofstudents have been determined not to be theinformation.Conclusion: In conclusion, midwifery and nursingstudents through the education they receive is sufficientto determine the theoretical knowledge about earlymarriages, despite issues related solutions andsuggestions for improvement have been identified asinadequate awareness of the projects carried out. In thisrespect, the interventions for students to develop criticalthinking skills in the prevention of early marriage shouldbe integrated into training programs.
Kaynak
STED/Sürekli Tıp Eğitimi DergisiCilt
27Sayı
1Koleksiyonlar
- Hemşirelik-Makale Koleksiyonu [117]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3404]