Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Gülnil
dc.contributor.authorSavaş, Sinem
dc.date.accessioned2016-12-22T11:22:39Z
dc.date.available2016-12-22T11:22:39Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016en
dc.identifier.citationSavaş, Sinem. Marka kişiliğinin ve tüketici etnosentrizminin marka tercihlerine etkisi üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/3023
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractMarka kişiliğinin ve tüketici etnosentrizminin marka tercihlerine etkisini incelemek amacı ile yapılmış bu çalışma; beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm olan giriş bölümünde; araştırmanın problemi, amacı, önemi sınırlılıkları ve tanımlarına yer verilmiştir. İkinci bölüm marka, marka kişiliği, tüketici etnosentrizmi ve marka tercihleri ile ilgili kuramsal temeli ve konu ile ilgili geçmişte yapılmış çalışmaları kapsamaktadır. Bu bölümün birinci kısmında marka ile ilgili genel kavramlara yer verilmiş ve bu bağlamda tüketicilerin marka kişiliği ve tüketici etnosentrizmi ile marka tercihi incelenmiştir. Bu bölümün ikinci kısmında ise konu ile ilgili daha önce yapılmış olan çalışmalar hakkında kısaca bilgi verilmiştir. Çalışmanın üçüncü ve dördüncü bölümünde ise 500 kişinin katılımı ile yapılan uygulamalı bir araştırmaya yer verilmiştir. Araştırmada uyguladığımız analizler ile marka kişiliğinin marka tercihlerine etkisi incelenmiştir. Çalışmanın beşinci bölümü olan sonuç ve öneriler bölümünde ise elde edilen bulgular çerçevesinde genel bir değerlendirme yapılmış, ileride bu konu hakkında gerçekleştirilecek çalışmalara yönelik çalışmalara yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe Study, which has the main objective of analyzing the affects of brand personality and consumer ethnocentrism on brand preference, includes five main sections. The introduction, which is the first section, includes the research problem, the objective, the importance, limitations and conceptual definitions. The second section involves theoretical principles about brand, brand personality, consumer ethnocentrism and brand preference; also this section involves previous related studies. In the first part of this section has general definitions about brands, consumer ethnosentrism and also brand personality and brand preferences are analysed. In the second part of this section, the previous studies have been analysed and some information has been given. The third and fourth section of this study involves research which has been done with 500 participants and brand personality on brand preference has been analysed. In the fifth section of our study, which is named conclusion and suggestionsincludes whole findings about implementation and suggestions for researcher who wants to study about private label market.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka Kişiliğien_US
dc.subjectMarka Tercihien_US
dc.subjectTüketici Etnosentrizmien_US
dc.subjectDondurma Pazarıen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand Personalityen_US
dc.subjectBrand Preferenceen_US
dc.subjectEthnocentrismen_US
dc.subjectIce Cream Marketen_US
dc.titleMarka kişiliğinin ve tüketici etnosentrizminin marka tercihlerine etkisi üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on the affects of brand personality and consumer ethnocentrism on brand preferencesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster