Marka değerinin muhasebeleştirilmesi ve raporlanması
Künye
Uzun, İrem. Marka değerinin muhasebeleştirilmesi ve raporlanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020.Özet
Markalar, insanların zihninde kalite ve güven algısı oluşturur. Genellikle ürünler ile ilgili olumlu olguların temelinde markalar vardır. Stratejik bir öneme sahip markalar, işletmelerin nakit akışlarında artışa yol açabilir ve istikrar sağlayabilir. Bu sebeple markalar, firmaların değerini en üst düzeye çıkarma konusunda önemli katkılar sunar. Markaların firmaların piyasa değerine sağladığı katkı, marka değerinin hesaplanmasında önemli bir göstergedir. Bu sebeple marka değerinin hesaplanması, muhasebeleştirilmesi ve raporlanması için birçok yöntem ve model ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, markanın ortaya çıkmasından marka değerinin tespitine yönelik uygulamalara kadar marka değerinin muhasebeleştirilmesinde ele alınan konulara odaklanılmıştır. Marka değerinin anlamı, önemi ve amacı değerlendirilirken, aynı zamanda marka değerinin temel öğeleri üzerinde durulmuştur. Çalışmada marka değerinin ölçümünde kullanılan çeşitli finansal ve pazarlama yöntemleri kıyaslanmıştır. Çalışmanın son bölümünde marka değerinin muhasebeleştirilmesi, raporlanması ve ölçülmesi konusu değerlendirilmiştir. Bu konuda ulusal düzenlemeler ve uluslararası muhasebe standartları açıklanmış ve son olarak marka değerinin tespitine yönelik bir uygulamaya yer verilmiştir. Brands create a sense of quality and confidence in people's minds. Generally, there are brands on the basis of positive facts about the products. Brands that have a strategic importance may lead to an increase in the cash flows of enterprises and provide stability. For this reason, brands make a significant contribution to maximizing the value of companies. The contribution of brands to the market value of the companies is an important indicator in the calculation of the brand value. Therefore, many methods and models have been created for calculating, accounting and reporting the brand value. In this study, the focus of the brand on accounting for brand value has been focused on the issues covered in the accounting of the brand value. While evaluating the meaning, importance and purpose of brand value, the basic elements of brand value are also emphasized. The study also includes comparisons on financial and marketing methods used in the measurement of brand value. In the last part of the study, the subject of accounting, reporting and measurement of the brand value is evaluated. National regulations and international accounting standards are explained in this regard and finally, an application has been taken to determine the brand value.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Turistlerin algıladığı marka şeffaflığı, marka iletişimi, marka güveni ve marka evangelizmi arasındaki etkilerin incelenmesi: Balıkesir – Körfez bölgesi örneği
Topcuoğlu, Çağla (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2023)Günümüzde işletmelerin özellikle rekabet ortamında ön plana çıkabilmek için üzerinde durduğu en önemli konulardan birisi şüphesiz sadık müşteriler yaratarak, işletme yaşam boyunu uzatma düşüncesidir. Sadık müşterilerin ... -
Müşteri temelli marka değerinin yaratılması termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerin marka algılarının ölçülmesi: Balçova örneği
Gül,Melike (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Müşterinin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda markaya ilave edilen değer olarak bilinen müşteri temelli marka değerinin, işletmelerin başarısını ve rekabet gücünü arttıran önemli bir kavram olduğu bilinmektedir. Bu kapsamda ... -
Marka kişiliğinin ve tüketici etnosentrizminin marka tercihlerine etkisi üzerine bir araştırma
Savaş, Sinem (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Marka kişiliğinin ve tüketici etnosentrizminin marka tercihlerine etkisini incelemek amacı ile yapılmış bu çalışma; beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm olan giriş bölümünde; araştırmanın problemi, amacı, önemi ...