Marka kişiliğinin ve tüketici etnosentrizminin marka tercihlerine etkisi üzerine bir araştırma
Künye
Savaş, Sinem. Marka kişiliğinin ve tüketici etnosentrizminin marka tercihlerine etkisi üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016.Özet
Marka kişiliğinin ve tüketici etnosentrizminin marka tercihlerine etkisini incelemek amacı ile yapılmış bu çalışma; beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm olan giriş bölümünde; araştırmanın problemi, amacı, önemi sınırlılıkları ve tanımlarına yer verilmiştir. İkinci bölüm marka, marka kişiliği, tüketici etnosentrizmi ve marka tercihleri ile ilgili kuramsal temeli ve konu ile ilgili geçmişte yapılmış çalışmaları kapsamaktadır. Bu bölümün birinci kısmında marka ile ilgili genel kavramlara yer verilmiş ve bu bağlamda tüketicilerin marka kişiliği ve tüketici etnosentrizmi ile marka tercihi incelenmiştir. Bu bölümün ikinci kısmında ise konu ile ilgili daha önce yapılmış olan çalışmalar hakkında kısaca bilgi verilmiştir. Çalışmanın üçüncü ve dördüncü bölümünde ise 500 kişinin katılımı ile yapılan uygulamalı bir araştırmaya yer verilmiştir. Araştırmada uyguladığımız analizler ile marka kişiliğinin marka tercihlerine etkisi incelenmiştir. Çalışmanın beşinci bölümü olan sonuç ve öneriler bölümünde ise elde edilen bulgular çerçevesinde genel bir değerlendirme yapılmış, ileride bu konu hakkında gerçekleştirilecek çalışmalara yönelik çalışmalara yer verilmiştir. The Study, which has the main objective of analyzing the affects of brand personality and consumer ethnocentrism on brand preference, includes five main sections. The introduction, which is the first section, includes the research problem, the objective, the importance, limitations and conceptual definitions. The second section involves theoretical principles about brand, brand personality, consumer ethnocentrism and brand preference; also this section involves previous related studies. In the first part of this section has general definitions about brands, consumer ethnosentrism and also brand personality and brand preferences are analysed. In the second part of this section, the previous studies have been analysed and some information has been given. The third and fourth section of this study involves research which has been done with 500 participants and brand personality on brand preference has been analysed. In the fifth section of our study, which is named conclusion and suggestionsincludes whole findings about implementation and suggestions for researcher who wants to study about private label market.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Marka değerinin muhasebeleştirilmesi ve raporlanması
Uzun, İrem (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Markalar, insanların zihninde kalite ve güven algısı oluşturur. Genellikle ürünler ile ilgili olumlu olguların temelinde markalar vardır. Stratejik bir öneme sahip markalar, işletmelerin nakit akışlarında artışa yol açabilir ... -
Turistlerin algıladığı marka şeffaflığı, marka iletişimi, marka güveni ve marka evangelizmi arasındaki etkilerin incelenmesi: Balıkesir – Körfez bölgesi örneği
Topcuoğlu, Çağla (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2023)Günümüzde işletmelerin özellikle rekabet ortamında ön plana çıkabilmek için üzerinde durduğu en önemli konulardan birisi şüphesiz sadık müşteriler yaratarak, işletme yaşam boyunu uzatma düşüncesidir. Sadık müşterilerin ... -
Müşteri temelli marka değerinin yaratılması termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerin marka algılarının ölçülmesi: Balçova örneği
Gül,Melike (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Müşterinin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda markaya ilave edilen değer olarak bilinen müşteri temelli marka değerinin, işletmelerin başarısını ve rekabet gücünü arttıran önemli bir kavram olduğu bilinmektedir. Bu kapsamda ...