Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOğuz, Mustafa
dc.contributor.authorUzun, İrem
dc.date.accessioned2021-01-08T09:27:00Z
dc.date.available2021-01-08T09:27:00Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationUzun, İrem. Marka değerinin muhasebeleştirilmesi ve raporlanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10949
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractMarkalar, insanların zihninde kalite ve güven algısı oluşturur. Genellikle ürünler ile ilgili olumlu olguların temelinde markalar vardır. Stratejik bir öneme sahip markalar, işletmelerin nakit akışlarında artışa yol açabilir ve istikrar sağlayabilir. Bu sebeple markalar, firmaların değerini en üst düzeye çıkarma konusunda önemli katkılar sunar. Markaların firmaların piyasa değerine sağladığı katkı, marka değerinin hesaplanmasında önemli bir göstergedir. Bu sebeple marka değerinin hesaplanması, muhasebeleştirilmesi ve raporlanması için birçok yöntem ve model ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, markanın ortaya çıkmasından marka değerinin tespitine yönelik uygulamalara kadar marka değerinin muhasebeleştirilmesinde ele alınan konulara odaklanılmıştır. Marka değerinin anlamı, önemi ve amacı değerlendirilirken, aynı zamanda marka değerinin temel öğeleri üzerinde durulmuştur. Çalışmada marka değerinin ölçümünde kullanılan çeşitli finansal ve pazarlama yöntemleri kıyaslanmıştır. Çalışmanın son bölümünde marka değerinin muhasebeleştirilmesi, raporlanması ve ölçülmesi konusu değerlendirilmiştir. Bu konuda ulusal düzenlemeler ve uluslararası muhasebe standartları açıklanmış ve son olarak marka değerinin tespitine yönelik bir uygulamaya yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractBrands create a sense of quality and confidence in people's minds. Generally, there are brands on the basis of positive facts about the products. Brands that have a strategic importance may lead to an increase in the cash flows of enterprises and provide stability. For this reason, brands make a significant contribution to maximizing the value of companies. The contribution of brands to the market value of the companies is an important indicator in the calculation of the brand value. Therefore, many methods and models have been created for calculating, accounting and reporting the brand value. In this study, the focus of the brand on accounting for brand value has been focused on the issues covered in the accounting of the brand value. While evaluating the meaning, importance and purpose of brand value, the basic elements of brand value are also emphasized. The study also includes comparisons on financial and marketing methods used in the measurement of brand value. In the last part of the study, the subject of accounting, reporting and measurement of the brand value is evaluated. National regulations and international accounting standards are explained in this regard and finally, an application has been taken to determine the brand value.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka Değerien_US
dc.subjectMarka Değeri Hesaplamaen_US
dc.subjectMarka Değeri Muhasebeleştirmeen_US
dc.subjectMarka Değeri Raporlamaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand Valueen_US
dc.subjectBrand Value Calculationen_US
dc.subjectBrand Value Recognitionen_US
dc.subjectBrand Value Reportingen_US
dc.titleMarka değerinin muhasebeleştirilmesi ve raporlanmasıen_US
dc.title.alternativeAccounting for and financial reporting of brand valueen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster