Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöktepe, Mehmet
dc.contributor.authorSoyer, Fikret
dc.contributor.authorÇataldirek, Serkan
dc.contributor.authorMiyaç, Meral
dc.date.accessioned2025-05-23T06:27:38Z
dc.date.available2025-05-23T06:27:38Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.issn2146-9598
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.22282/tojras.1599920
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/17317
dc.description.abstractThis research aimed to evaluate the perceptions of members of fitness sports centers regarding service quality. A relational screening model was used in the research. Three hundred and ninety-five adults who are members of sports centers affiliated with the Sports Affairs Directorate of Bornova Municipality in Izmir province and who exercise regularly participated in the study voluntarily. "Personal Information Form" and Perceived Service Quality in Sports and Fitness Centers scale developed by Uçan (2007) were used as data collection tools. In addition to descriptive statistics, independent groups t-test and One-way ANOVA methods were used in the analysis of the data. When the research findings were examined, it was observed that there were statistically significant differences in perceived service quality scores according to factors such as gender, educational status, occupational status, purpose of going to the sports center, exercise duration, and preferred sports center (p<. 05). On the other hand, it was found that there was no statistically significant difference between perceived service quality scores according to the age variable (p>. 05). As a result, it was determined that service quality factors vary depending on different demographic and personal characteristics.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fitness spor merkezleri üyelerinin hizmet kalitesine yönelik algılarını değerlendirmektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, İzmir ili Bornova Belediyesi Spor İşleri Müdürlüğü'ne bağlı spor merkezlerine üye olan ve düzenli olarak egzersiz yapan Üç yüz doksan beş yetişkin gönüllü olarak katılmıştır. Örneklem ise, bu merkezlerde üye olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 395 bireyden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak, "Kişisel Bilgi Formu" ve Uçan (2007) tarafından geliştirilen Spor ve Fitness Merkezlerinde Algılanan Hizmet Kalitesi ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, algılanan hizmet kalitesi puanlarında cinsiyet, eğitim durumu, meslek durumu, spor merkezine gitme amacı, egzersiz süresi ve tercih edilen spor merkezi gibi faktörlere göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu gözlemlenmiştir (p<. 05). Öte yandan, yaş değişkenine göre algılanan hizmet kalitesi puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir (p >. 05). Sonuç olarak, hizmet kalitesi faktörlerinin farklı demografik ve kişisel özelliklere bağlı olarak değişiklikler gösterdiği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherMetin Yamanen_US
dc.relation.isversionof10.22282/tojras.1599920en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFitnessen_US
dc.subjectSports Centeren_US
dc.subjectService Qualityen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectSpor Merkezien_US
dc.subjectHizmet Kalitesien_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.titleEvaluation of the perceptions of fitness sports center members towards service qualityen_US
dc.title.alternativeFitness spor merkezleri üyelerinin hizmet kalitesine yönelik algılarının değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalThe Online Journal of Recreation and Sportsen_US
dc.contributor.departmentSpor Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7447-0118en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9910-8198en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1510-0568 4en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6450-4289en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage80en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster