Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurukan, Erdil
dc.contributor.authorCan, Süleyman
dc.contributor.authorGök, Ayşegül
dc.date.accessioned2025-05-14T12:57:49Z
dc.date.available2025-05-14T12:57:49Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.issn1306-4371 / 1306-4371
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.3389/fnut.2024.1505759
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/17286
dc.description.abstractGünümüzde sosyal hizmetlerde en göze çarpan değişimlerden biri de spor ve rekreasyon alanında meydana gelen gelişimlerdir. Bu alanlardaki başarı ve büyümenin temel nedeni, kendini bu alanlarda hizmet sunmaya adamış bireylerdir. Değişmeler, bu bireylerle ilgili yaklaşımlarda kendini göstermiştir. Spor ve rekreasyon hizmetlerinde görev alan ve önemli görevler üstlenen bireylerden lider olarak tanımlananlar, sadece günümüzün değil, çok eski yıllardan beri spor ve rekreasyon biliminin araştırma konularındandır. Yaşadığımız yüzyılda, toplumları etkilemesi ve toplumların geleceğine yön vermesi açısından üniversite öğrencileri çok önemlidir. Eğitim-öğretimlerini yaparken rekreasyon faaliyetleri olarak spor yapan öğrenciler, üniversitelerini temsil etmekle birlikte arkadaşlarına da önderlik etmektedirler. Lider; içinde bulunduğu kurumun veya topluluğun amaçlarını, hedeflerini belirleyen ve bu amaçların, hedeflerin gerçekleştirilmesinde kuruma veya topluluğa en etkili biçimde yön verebilen kişidir. Liderlik, belli bir ortamda bir bireyle, grubun diğer üyeleri arasındaki dinamik bir ilişkidir. Liderin kişisel özelliklerinden çok yaptıkları önem taşır. Bu nedenle, liderlikten çok lider davranışı üzerinde yoğunlaşmak gerekmektedir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, üniversitelerde aktif olarak spor yapan öğrencilerin rekreasyon ve sportif liderlik davranışlarının anlayış gösterme boyutunu, gösterme sıklıklarıyla birlikte, cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Burada anlayış gösterme; dostluk, arkadaşlık, karşılıklı güven, saygı ve lider kadro arasındaki sıcak, samimi ilişkiyi gösterici davranışı ifade eder. Veriler, Liderlik Davranışını Belirleme Ölçeğinin “Yapıyı Kurma ve Anlayış Gösterme” boyutunda yer alan 30 maddelik liderlik davranışlarından oluşan anket ile elde edilmiştir. Ancak çalışmamızın kaynağını; Anlayış Gösterme Boyutu ile ilgili olan (16-30) arasındaki sorular oluşturmaktadır. Araştırma; 2005-2006 eğitim-öğretim yılında üniversiteler arası basketbol turnuvasına katılan; Balıkesir, Çanakkale 18 Mart, Uludağ, Trakya ve Sakarya Üniversitelerinde öğrenim gören 74 aktif sporcudan oluşan veriler üzerinde yapılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherLevent Atalıen_US
dc.relation.isversionof10.3389/fnut.2024.1505759en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRekreasyonen_US
dc.subjectLiderlik, Anlayış Göstermeen_US
dc.subjectSporen_US
dc.titleBir rekreasyon faaliyeti olarak üniversitelerarası müsabakalara katılan sporcuların liderlik davranışlarının anlayış gösterme boyutunda karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeAs a recreation activity-comparation of leadership behaviours consideration of students who participated in inter universities competitionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSpor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisien_US
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1627-1388en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3150-7843en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1306en_US
dc.identifier.endpage4371en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster