Arkeolojik sit alanlarına yönelik e-yorumların içerik analizi

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2014Author
Köroğlu, ÖzlemCevizkaya, Gülhan
Kazoğlu, İbrahim Halil
Ar, Hilmi
Eraslan, Onur
Açıksözlü, Övgü
Metadata
Show full item recordAbstract
Internet teknolojisinin gelişimi sanal ortamda sınırsız bilgi ve yorumların paylaşılabildiği
olanaklar sunmaktadır. Turizm endüstrisinde somut nitelikteki ürün tüketiminden daha çok
soyut olan deneyim tüketiminin öncelikli olması, tüketicilerin yaşadıkları olumlu veya olumsuz deneyimleri sanal ortamda potansiyel tüketicilerle paylaşmalarına zemin hazırlamıştır.
E-yorumlar olarak ifade edilebilen görüşlerin, seyahat kararı almak üzere olan kullanıcılar
için önemli bir bilgi kaynağı haline geldiği görülmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de en
çok ziyaret edilen arkeolojik sit alanlarına yönelik sanal ortamda yapılan yorumların içerik
analizi yöntemiyle değerlendirilmesidir. Türkiye’de 2012 yılı itibariyle en fazla ziyaret edilen
arkeolojik sit alanları; Efes, Hierapolis, Troia, Kaymaklı Yeraltı şehri ve Myra antik kentleridir. Bu sit alanlarına yönelik yapılan yorumlar, dünyanın en büyük seyahat sitesi olan TripAdvisor sitesinden elde edilen veriler yardımıyla değerlendirmeye alınmıştır. Değerlendirme sonucunda toplam 2107 yorum incelenmiştir. 2107 yorumun içeriği analiz edildiğinde
2981 adet olumlu ve 773 adet olumsuz olmak üzere toplamda 3754 tema saptanmıştır. Toplam tema sayısı içerisinde olumlu temaların oranı %79,4 iken olumsuz temaların oranı
ise %20,6’dır. Ortaya çıkan olumlu temalarda; “harika/muhteşem/inanılmaz bir kent”, mutlaka gidilmeli/tavsiye ediyorum” ve “tarihi/efsanevi bir kent”, temalarının çoğunluğu oluşturduğu görülmektedir. Olumsuz temalarda ise; “kalabalık”, “sıcak” ve “pahalı”, temaları
çoğunluğu oluşturmaktadır.