Aile işletmelerinde kurumsallaşma süreci ve sektörel bir uygulama
Abstract
Bu bildirinin amacı, Türkiye'de gıda ve ihtiyaç maddeleri dağıtımcılığı sektöründe faaliyet
gösteren ve GİMDER'e (Gida ve İhtiyaç Maddeleri Dağıtımcıları Derneği) üye olan aile
işletmelerinin, kurumsallaşma olgusuna önem verme derecelerinin ve bu yöndeki
uygulamalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Çalışmada GİMDER'e kayıtlı 40 üye
işletmeden oluşan bir örneklem üzerinde, oluşturulan kurumsallaşma kriterleri çerçevesinde
soruların yöneltildiği ampirik bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Yanıtlama oranı %42 olan
araştırmada, ilgili işletmelerde kurumsallaşma sürecine önem verildiği; diğer yandan
kurumsallaşmaya dönük uygulamaların devam ettiği ve henüz olgunluk düzeyine gelmediği
görülmektedir.