Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAliağaoğlu, Alpaslan
dc.contributor.authorKavuk, Güldane Mirioğlu
dc.date.accessioned2025-05-12T10:50:01Z
dc.date.available2025-05-12T10:50:01Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn1302-5856 / 1308-9773
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17211/tcd.620483
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/17225
dc.description.abstractŞehirler çeşitli hizmetlerin sunulduğu yerleşmelerdir. Bu hizmetlerden bir tanesi de şehirlerde gelişmiş olan ekonomik faaliyetlerden olan turizme bağlı olarak ortaya çıkan konaklama hizmetleridir. Oteller konaklama hizmetlerinin bir parçası konumunda bulunmaktadır. Oteller şehir içinde gelişigüzel dağılmazlar. Otellerin yerseçimini etkileyen farklı nedenler vardır. Bu çalışmanın amacı Balıkesir şehrinde otellerin coğrafi dağılışını etkileyen faktörleri ortaya koymaktr. Sembolik teorik otel modelleri ve otellerin coğrafi dağılışını etkileyen faktörler analitk bakış açısıyla ele almak çalışmanın yöntemini oluşturmaktadır. Veriler, yıllıklar ve bazı kamu kurumlarından temin edilmiştr. Sonuç olarak, Balıkesir şehrinde iş nedeniyle ortaya çıkan şehir otelleri yaygındır. Balıkesir şehrindeki otellerin coğrafi dağılışı herhangi bir modele benzememektedir. Otel dağılışını etkileyen faktörlerin sadece birkaçı Balıkesir şehrinde otellerin mekansal dağılışını etkilemektedir. Bunlardan merkezi iş alanının varlığı en önemli etkendir. Başlangıç durumu (tarihi süreklilik) ve erişilebilirlik diğer önemli faktörler olarak ortaya çıkmaktadırlar. Planlama, arazi değerleri, çevresel özellikler ve bölgesel yaşam alanları otellerin yer seçiminde etkili olmayan faktörlerdiren_US
dc.description.abstractCites are setlements where various services are offered. One of them is accommodaton services. Hotels are part of the accommodaton services. Hotels are not randomly dispersed in the city. There are different reasons affectng the locaton of hotels. This study puts factors affectng geographical distributon of hotels in Balıkesir City. In doing this, symbolic theoretcal hotel models and factors affectng the geographical distributon of hotels are discussed from an analytcal perspectve. Data are obtained from annuals and some public insttutons. As a result, non‐tourism business hotels are common in the city. The geographical distributon of hotels is not similar to any model. Not all of the factors affectng the distributon of hotels affect the spatal distributon of hotels in the city. The existence of the central business area is the most important factor. Geographical contnuity (inital status) and accessibility are the other important reasons. Planning, land values, environ‐ mental amenity and regional life areas are ineffectve reasonsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Coğrafya Kurumuen_US
dc.relation.isversionof10.17211/tcd.620483en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBalıkesir Şehrien_US
dc.subjectOtelen_US
dc.subjectKuruluş Yerien_US
dc.subjectMerkezi İş Alanı (MİA)en_US
dc.subjectHizmet Fonksiyonuen_US
dc.subjectBalıkesir Cityen_US
dc.subjectHotelen_US
dc.subjectLocaton Selectonen_US
dc.subjectCentral Business District (cbd)en_US
dc.subjectService Functonen_US
dc.titleBalıkesir şehrinde yer alan otellerin coğrafi bir yaklaşımla incelenmesien_US
dc.title.alternativeHotels in Balikesir city: An analysis done by geographical approachen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Coğrafya Dergisien_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6198-3878en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3191-5935en_US
dc.identifier.volume2019en_US
dc.identifier.issue73en_US
dc.identifier.startpage106en_US
dc.identifier.endpage115en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster