Balıkesir şehrinde yer alan otellerin coğrafi bir yaklaşımla incelenmesi
Özet
Şehirler çeşitli hizmetlerin sunulduğu yerleşmelerdir. Bu hizmetlerden bir tanesi de şehirlerde gelişmiş olan ekonomik faaliyetlerden olan turizme bağlı olarak ortaya çıkan konaklama hizmetleridir.
Oteller konaklama hizmetlerinin bir parçası konumunda bulunmaktadır. Oteller şehir içinde gelişigüzel dağılmazlar. Otellerin yerseçimini etkileyen farklı nedenler vardır. Bu çalışmanın amacı Balıkesir şehrinde otellerin coğrafi dağılışını etkileyen faktörleri ortaya koymaktr. Sembolik teorik otel
modelleri ve otellerin coğrafi dağılışını etkileyen faktörler analitk bakış açısıyla ele almak çalışmanın
yöntemini oluşturmaktadır. Veriler, yıllıklar ve bazı kamu kurumlarından temin edilmiştr. Sonuç
olarak, Balıkesir şehrinde iş nedeniyle ortaya çıkan şehir otelleri yaygındır. Balıkesir şehrindeki otellerin coğrafi dağılışı herhangi bir modele benzememektedir. Otel dağılışını etkileyen faktörlerin sadece birkaçı Balıkesir şehrinde otellerin mekansal dağılışını etkilemektedir. Bunlardan merkezi iş
alanının varlığı en önemli etkendir. Başlangıç durumu (tarihi süreklilik) ve erişilebilirlik diğer önemli
faktörler olarak ortaya çıkmaktadırlar. Planlama, arazi değerleri, çevresel özellikler ve bölgesel
yaşam alanları otellerin yer seçiminde etkili olmayan faktörlerdir Cites are setlements where various services are offered. One of them is accommodaton services.
Hotels are part of the accommodaton services. Hotels are not randomly dispersed in the city. There
are different reasons affectng the locaton of hotels. This study puts factors affectng geographical
distributon of hotels in Balıkesir City. In doing this, symbolic theoretcal hotel models and factors
affectng the geographical distributon of hotels are discussed from an analytcal perspectve. Data
are obtained from annuals and some public insttutons. As a result, non‐tourism business hotels
are common in the city. The geographical distributon of hotels is not similar to any model. Not all
of the factors affectng the distributon of hotels affect the spatal distributon of hotels in the city.
The existence of the central business area is the most important factor. Geographical contnuity
(inital status) and accessibility are the other important reasons. Planning, land values, environ‐
mental amenity and regional life areas are ineffectve reasons