Üniversite gençlerinin girişimcilik özelliklerinde etkili olan faktörler
Özet
Kırgızistan'ın Avrasya Ekonomik Birliğine girişi ile yeni iş imkânlarının ve üretimin yeniden
yapılandırılma fırsatlarının yolu açılmıştır. Mevcut durum, yeni sanayileşmiş ülkelerde
ekonomik ve sosyal gelişmenin önemli gücü olan girişimcilik potansiyelinin gelişimini teşvik
etmektedir. Bu bakımdan, yeni yetişen neslin girişimcilik eğilimlerinin ölçülmesi önem arz
etmektedir. Bu çalışmada, ön lisans eğitimine devam eden öğrencilerin girişimcilik
eğilimlerinin belirlenmesi, sosyo-demografik ve coğrafi özelliklerin girişimcilik eğilimleri
üzerindeki etkilerinin tespiti amaçlanmıştır. Araştırmanın ana grubunu Kırgızistan-Türkiye
Manas Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Toplanan verilerin analizi
parametrik olmayan testler ile değerlendirilmiştir. İstatistikler, analizler sonucu öğrencilerin
sosyo-demografik ve coğrafi özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasında anlamlı ilişkiler elde
edilmiştir After Kyrgyzstan's entry into the Eurasian Economic Union, new business facilities and
opportunities of reconstruction of productions were emerged. Current situation encourages the
development of entrepreneurial potential which is the important power of development of
economic and social development of newly industrialized countries. In this regard, it is
important to measure the entrepreneurial tendencies of the growing new generation. In this
study, determination of entrepreneurial tendencies of students who attend undergraduate studies
and determination of effects of the socio-demographic and geographical characteristics on
entrepreneurship is intended. The main population of the study is composed of Kyrgyz-Turkish
Manas University Vocational School students. Non-parametric statistical tests were used in
compiling the data. As the results of the statistical analyzes, significant relationships were found
between the socio-demographic and geographical characteristics of entrepreneurship
tendencies