Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGüler, Tahsin
dc.date.accessioned2025-04-11T06:16:25Z
dc.date.available2025-04-11T06:16:25Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.443821
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16738
dc.description.abstractDemokratik hükümet sistemlerinin en yaygın uygulamaları başkanlık sistemi, yarı başkanlık sistemi ve parlamenter sistem olarak bilinmektedir. Günümüzde, bir asrı aşan bir süredir uyguladığı parlamenter sistemi terk etmeye hazırlanan Türkiye, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi olarak ifade edilen, başkanlık sistemi temelli ve Türkiye’ye özgü olarak hazırlanmış yeni bir sisteme geçiş sürecini yaşamaktadır. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi, kamu yönetiminin yapısı ve işleyişi üzerinde ciddi etkiler yaratacaktır. Yeni sistemde özellikle, kamu bürokrasisinin, kaldırılacak olan Başbakanlık kurumu bünyesindeki kurumların ve bakanlıkların bu etkileri en çok hissedecek temel yapılar olacağı aşikar gözükmektedir. Bu bağlamda kamu yönetiminde hızlı karar almaya dönük dinamik bir yapı tasavvuruyla yürütmenin başı olarak ekibini (yardımcıları ve bakanları) kuracak olan Cumhurbaşkanı, üst kademe kamu yöneticilerini atama ve Cumhurbaşkanlığı kararnameleri çıkarma yetkileriyle kamu yönetiminin ve bürokrasinin işleyişini domine edecektir.en_US
dc.description.abstractThe most common applications of democratic government systems are known as the presidential system, the semi-presidential system and the parliamentary system. Recently, Turkey that prepared to leave the parliamentary system that implemented a very long time, is experiencing the transition to a new system that expressed as a Presidential Government System, based on presidential system and designed to be inherence to Turkey. Presidential Government System will have serious effects on the structure and function of public administration. In this new system, especially the public bureaucracy, institutions and ministries within the Prime Ministry institution to be removed will be the most affected structures. In this context, the president as a head of executive power, will constitute his team (assistants and ministers) to create a dynamic structure to make a rapid decision in public administration and the president will dominate the functioning of public administration and bureaucracy with the powers of appointing top executives and ordinance power.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.443821en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemien_US
dc.subjectBaşkanlık Sistemien_US
dc.subjectYürütmeen_US
dc.subjectPresidential Government Systemen_US
dc.subjectPresidential Systemen_US
dc.subjectExecutiveen_US
dc.titleCumhurbaşkanlığı hükümet sistemi ve kamu yönetimine etkilerien_US
dc.title.alternativePresidential government system and effects of public administrationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7729-5172en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue39en_US
dc.identifier.startpage299en_US
dc.identifier.endpage322en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record