dc.contributor.author | Yalçın, Arman Zafer | |
dc.date.accessioned | 2025-04-08T06:15:10Z | |
dc.date.available | 2025-04-08T06:15:10Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/16530 | |
dc.description.abstract | Katılımcı bütçeleme, yerel yönetimlerin harcama önceliklerini halkın doğrudan katılımı ve
tercihleri doğrultusunda şekillendirdiği bir bütçeleme sürecidir. Bu anlamda, katılımcı bütçeleme
temsili demokrasiden katılımcı demokrasiye geçişin en önemli demokratik adımlarından biri olarak
kabul edilmektedir. İlk defa 1989’da Brezilya’nın Porto Alegre kentinde uygulanan katılımcı
bütçeleme modeli, daha sonraki yıllarda Latin Amerika ülkelerinden başlayarak dünyanın birçok
ülkesindeki binlerce kentte uygulanmıştır. Katılımcı bütçeleme ile yerel kamu hizmetlerinin
sunumunda hizmetten faydalanan vatandaşlarla yerel yönetimler arasında doğrudan bir ilişki
kurulmaktadır. Bu yapısal ilişki, hem yerel yönetimlerin halka hesap verme sorumluluğunu yerine
getirmesi, hem de yerel yönetimler üzerindeki kamuoyu denetiminin sağlanması için elverişli bir
ortam oluşmaktadır. Bu nedenle, hem dünyada hem de ülkemizde katılımcı bütçelemenin
yaygınlaşması, demokratik gelişim ve kaynak kullanımında etkinliğin sağlanması açısından son
derece önemlidir | en_US |
dc.description.abstract | Participatory budgeting is shaped by local administratons that is a budgeting process in
accordance with public priorities and preferences. İn this sense, participatory budgeting is
considered to one of the most important step in transtion from representative democracy to
participatory democracy. In 1989 for first time applied in Brazillian city of Porto Alegre
participatory budgeting model is that applied in thousands of cities and very successful results have
been obtained. A structural relationship is established with citizens who benefit from the local
services and local administrations in the provision of local services in participatory budgeting. This
structual relationship is creates a favorable environment both to provide public accountability and
ensuring public control in local governments. Therefore, the spread of participatory budgeting is
extremely important in point of democratic development and ensuring efficiency of resoruce use. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yerel Yönetimler | en_US |
dc.subject | Katılımcı Demokrasi | en_US |
dc.subject | Katılımcı Bütçeleme | en_US |
dc.subject | Local Governments | en_US |
dc.subject | Participatory Democracy | en_US |
dc.subject | Participatory Budgeting | en_US |
dc.title | Yerel yönetimlerde katılımcı bütçeleme | en_US |
dc.title.alternative | Participatory budgeting in local governments | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Yönetim ve Ekonomi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-2246-2527 | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 311 | en_US |
dc.identifier.endpage | 329 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |