Social constructivist approach: (re) Transformation of “Little Red Riding Hood” for writing course
Özet
There has been limited study on creative writing courses in the
literature, where social constructivist approach is applied to
students of English as a Foreign Language at advanced level. Thus, the
current study aims at investigating the creative writing skills of the
English Language Teaching (ELT) students by referring to “Little Red
Riding Hood”. The sample group of the study consisted of 36 learners
in ELT department at Balikesir University. They are the 4th year
students who take the selective course “Teaching English through
Literature”. The data collection instruments consisted of a background
questionnaire, interviews, oral presentations, classroom discussions,
and essays which are parts of students’ portfolio, and keeping a
journal in which the students’ perspectives on the writing were
registered. The results indicate that advanced EFL learners’ attitudes
are changing positively on creative writing; and thus caused them to
write more creative literary texts. It was concluded that English
language teachers should adapt and use literary texts in order to
enhance not only writing but also reading, listening and speaking
skills. Sosyal yapılandırmacı yaklaşımın yaratıcı yazma dersine
uygulanması konusunda, ileri düzeydeki yabancı dil öğrencilerine
uygulanan sınırlı çalışma bulunmaktadır. Bu nedenle, bu çalışma
“Kırmızı Başlıklı Kız”ın yaratıcı yazmaya etkisini araştırmayı
hedeflemektedir. Çalışma, Balıkesir Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi
bölümünde seçmeli ders olarak “Edebiyat Yoluyla Dil Öğretimi” dersini
alan 36 4. sınıf öğrencisini kapsamaktadır. Verileri ön değerlendirme
anketi, mülakat, sözlü sunum, sınıf tartışması, portfolyo çalışması ve
öğrencilerin yazma hakkında düşüncelerini yazdıkları günlükler
oluşturmaktadır. Çalışma, sosyal yapılandırmacı bir yaklaşımla verilen
dersin öğrencilerin yazmaya karşı olumlu tutum geliştirdiklerine ve
daha yaratıcı edebi metinler yazdıklarını ortaya çıkarmıştır. Çalışma
İngilizce öğretmenlerinin sadece yazma için değil aynı zamanda okuma,
dinleme ve konuşma becerilerinin gelişmesi için de edebi metinlerin
kullanılması ve uyarlanması gerektiğini ortaya çıkarmaktadır.