Kdv ve ötv indirimlerinin girişimcilerin satişlari üzerindeki etkisi: Türkiye örneği
Özet
Maliye politikası araçları içerisinde yer alan vergi politikaları, ekonomide daraltıcı ve genişletici etkiler
yaratabilmektedir. Özellikle piyasada tüketimde düşme olduğunda, devlet bazı mallardaki vergilerde indirime
giderek talebi canlandırabilmektedir. Talebin canlanması ise o alanda üretim yapan girişimcileri rahatlatmaktadır.
Bu çalışmada, tüketim üzerinden alınan KDV ve ÖTV’de yapılan indirimlerin firmaların satışları üzerindeki etkileri
incelenmektedir. Önceki uygulamalarda bu tip indirimlerin satışları olumlu etkilediği gözlenmiştir. Tüketimin
artması girişimcileri o alanda daha fazla üretim yapmaya teşvik etmektedir. Tax policies included in the fiscal policy instruments can create constrictive and expanding effects on the
economy. Especially when there is a fall in consumption in the market, the government can derate in some goods’
tax for revival the demand. The revival of demand relieves the entrepreneurs who produce it.In this study, the effects
of tax reductions on VAT and SCT on sales of companies are examined. In previous implementations, it was
observed that these types of reductions positively affected sales. The increase in consumption encourages
entrepreneurs to make more production in that area.
Kaynak
8th International Congress on EntrepreneurshipKoleksiyonlar
- Bildiri Metni [7]