Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBuhur, Sami
dc.date.accessioned2025-03-07T10:50:31Z
dc.date.available2025-03-07T10:50:31Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.isbn978- 975- 6993-20-0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16310
dc.description.abstractMaliye politikası araçları içerisinde yer alan vergi politikaları, ekonomide daraltıcı ve genişletici etkiler yaratabilmektedir. Özellikle piyasada tüketimde düşme olduğunda, devlet bazı mallardaki vergilerde indirime giderek talebi canlandırabilmektedir. Talebin canlanması ise o alanda üretim yapan girişimcileri rahatlatmaktadır. Bu çalışmada, tüketim üzerinden alınan KDV ve ÖTV’de yapılan indirimlerin firmaların satışları üzerindeki etkileri incelenmektedir. Önceki uygulamalarda bu tip indirimlerin satışları olumlu etkilediği gözlenmiştir. Tüketimin artması girişimcileri o alanda daha fazla üretim yapmaya teşvik etmektedir.en_US
dc.description.abstractTax policies included in the fiscal policy instruments can create constrictive and expanding effects on the economy. Especially when there is a fall in consumption in the market, the government can derate in some goods’ tax for revival the demand. The revival of demand relieves the entrepreneurs who produce it.In this study, the effects of tax reductions on VAT and SCT on sales of companies are examined. In previous implementations, it was observed that these types of reductions positively affected sales. The increase in consumption encourages entrepreneurs to make more production in that area.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMaliye Politikasıen_US
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectVergi İndirimlerien_US
dc.subjectTeşvikleren_US
dc.subjectFiscal Policyen_US
dc.subjectEntrepreneurshipen_US
dc.subjectTax Reductionen_US
dc.subjectIncentiveen_US
dc.titleKdv ve ötv indirimlerinin girişimcilerin satişlari üzerindeki etkisi: Türkiye örneğien_US
dc.title.alternativeImpact of vat and sct discounts on sales of entrepreneurs: The case of Turkeyen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal8th International Congress on Entrepreneurshipen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3782-2388en_US
dc.identifier.startpage922en_US
dc.identifier.endpage939en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Bildiri Metni [7]
    Ders materyali,proje raporu,ödev çalışmaları vb.. içerir.

Basit öğe kaydını göster