Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Dilek Tüfekçi
dc.date.accessioned2025-03-07T10:19:27Z
dc.date.available2025-03-07T10:19:27Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.issn2148-4163
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9761/JASSS3424
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16306
dc.description.abstractLanguage as a means of communication is considered as one of the most significant sine qua non characteristics of human being. Language, namely the ability to acquire and use complex system of communication, is somewhat meaningful in its own culture as it is deeply involved with the given culture in multiple and complex ways. As language is acquired by cultural transmission, ‘aposiopesis’ just like the other agents of verbal language such as pauses, laughter, psittacism, turntakings and etc. is also employed in a language typical to its own culture. Aposiopesis, as a rhetorical artifice, is derived from a Greek word that means ‘becoming reticent’ wherein a sentence is intentionally broken off or left unfinished in order to give an impression of unwillingness or inability to continue. Aposiopesis remains the sentence unfinished by leaving the reader or speaker in a position of guessing what stands behind this sudden silence. Such a halt represents that either the speaker or the writer is not willing to communicate or state what is in his/her mind due to overcome by passion, excitement or fear. In this regard, this paper firstly includes the definitions of language and culture and then explores the interrelations between these two terms. Then the term aposiopesis is identified in order to unveil technical use of aposiopesis contextually in a play entitled Top Girls (1982) by Caryl Churchill. The main purpose of this paper is to decode cultural, historical and political perceptions of the 1970s and 1980s by bringing into the light the reasons that lie beneath the silence or reticence of the characters in the playen_US
dc.description.abstractİletişim aracı olarak dil insanoğlunun en önemli olmazsa olmaz özelliklerinden biri olarak kabul edilir. İletişime ait karmaşık bir sistem edinme ve bu sistemi kullanma yeteneği anlamına da gelen dil, çoklu ve dağınık bir biçimde belli bir kültürle derinden ilişkili olduğundan bir dereceye kadar kendi kültürü içinde anlam taşır. Dil kültürel aktarma ile edinildiği için ‘sessiz kalma’ da aynı duraksama, gülme, mekanik bir dille konuşma veya söz alma gibi bir çok diğer sözel etken belli kültüre özgü bir dilde yer alır. Retorik bir sanat olan aposiopesis, konuşmaya karşı isteksizlik veya devam etme yeteneksizliği izlenimi vermek amacıyla bir cümlenin kasıtlı bir biçimde kesildiği veya bitirilmeden bırakıldığı ‘sessiz kalma’ anlamına gelen Yunanca bir kelimeden türemiştir. Böylesi bir duraksama, hırs, endişe veya korku gibi duyguların üstesinden gelebilmek için ya konuşmacının ya da yazarın iletişim kurmaya veya akıllarındakini ifade etmeye istekli olmadıklarını gösterir. Bu bağlamda, bu çalışma öncelikli olarak dil ve kültür terimlerinin tanımını, ardından bu ikisi arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktadır. Daha sonra, bu çalışma Caryl Churchill tarafından yazılan Top Girls (Zirvedeki Kızlar) (1982) adlı eserdeki ‘sessiz kalma’ tekniğini bağlamsal olarak ortaya çıkarmak için ‘aposiopesis’ terimine açıklık getirecektir. Bu çalışmanın temel amacı, eserdeki karakterlerin sessizliğinin altında yatan nedenleri ortaya çıkararak 1970 ve 1980’li yıllardaki Britanya toplumunun kültürel, tarihsel ve siyasi algılarını ortaya çıkarmaktır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSerdar Buluten_US
dc.relation.isversionof10.9761/JASSS3424en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectAposiopesisen_US
dc.subjectTop Girlsen_US
dc.subjectDilen_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectSessiz Kalmaen_US
dc.subjectZirvedeki Kızlaren_US
dc.titleThe function of ‘aposiopesis’ in Top Girls by Caryl Churchillen_US
dc.title.alternativeCaryl Churchill tarafından yazılan Top Girls (Zirvedeki Kızlar) oyununun 'aposiopesis' terimi açısından işlevien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalThe Journal Academic Social Science Studiesen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8067-6032en_US
dc.identifier.volume2016en_US
dc.identifier.issue45en_US
dc.identifier.startpage201en_US
dc.identifier.endpage214en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess