Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTerzi, Ali Rıza
dc.contributor.authorŞahan, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorÇelik, Hande
dc.contributor.authorZöğ, Hasan
dc.date.accessioned2025-03-05T05:25:25Z
dc.date.available2025-03-05T05:25:25Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn2146-9199
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16248
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile eleştirel pedagoji ilkeleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Tarama modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 yaz döneminde Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 11 gruptaki 500 pedagojik formasyon programı öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Epistemolojik İnanç Ölçeği Eleştirel Pedagoji İlkeleri Ölçeği kullanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, pedagojik formasyon alan öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve eleştirel pedagoji ilkeleri arasında ilişki bulunmuştur. Öğretmen adayları “öğrenmenin çabaya bağlı olduğuna ” dair gelişmiş/ olgunlaşmış inançlara sahiptirler. . Ayrıca öğretmen adayları arasında cinsiyet açısından anlamlı farklılık olduğunu ortaya çıkmıştır. Kız öğretmen adayları, erkek öğretmen adaylarına nazaran öğrenmenin çabaya bağlı olduğuna daha çok inanmaktadırlar. Öğrenim görülen alanlar ile öğretmen adaylarının epistemolojik inançları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Sosyal alanlardaki öğretmen adaylarının “öğrenmenin çabaya bağlı olduğuna “ ve “tek bir doğrunun var olduğuna” yönelik inançları fen bölümlerinde eğitim alan öğretmen adaylarından daha fazla gelişmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main objective of this study is to analyze the relationship between epistemological beliefs and critical pedagogy principles of the teacher candidates having pedagogical formation education. The research is designed as a relational survey model and the sample of the study includes 500 pedagogical formation students in 11 groups at Balıkesir University Necatibey Educational Faculty in 2013-2014 summer semester. Epistemological Belief Scale and Critical Pedagogy Principles Scale are used for collecting data. According to the results of the study, there is a relationship between epistemological beliefs and critical pedagogy principles of the teacher candidates who are having pedagogical formation education. Teacher candidates have developed/mature epistemological beliefs about “learning is based on one’s effort”. Besides, there is a significant difference between male and female teacher candidates. Female teacher candidates agree the item “learning is based on one’s effort” more than male teacher candidates. Also, it is found that there are statistically significant differences according to departments of the teacher candidates. Teacher candidates studying in social branches agree the items “learning is based on one’s effort” and “there is only one truth” more than the candidates studying in physical sciences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEğitimde Mükemmellik Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEpistemolojik İnançen_US
dc.subjectEleştirel Pedagojien_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectEpistemological Beliefen_US
dc.subjectCritical Pedagogyen_US
dc.subjectTeacher Candidatesen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile eleştirel pedagoji ilkeleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relation between teacher candidates’ epistemological beliefs and critical pedagogy principlesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7550-9376en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage344en_US
dc.identifier.endpage356en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster