Viral pazarlamada bir tüketici rolü olarak fikir liderliği turizm sektörü araştırması
Özet
Günümüzde yakın çevresinden, akrabasından ve komşusundan tavsiye almadan
bir hizmet/ürün alabilen müşteri sayısı gittikçe azalmaktadır. Müşteriler artık
daha bilinçli ve deneyimlerin gücüne daha fazla değer vermektedir. Önceden deneyimlenen bir ürün veya hizmet hakkındaki tavsiyeleri değerlendiren bir müşteri kitlesi her zaman vardır. Fakat son zamanlarda tavsiye alma ve verme konusunun pazarlama üzerinde etkilerinin artmasıyla beraber ciddi bir şeklide incelenmesine gerek duyulmaktadır. Satın alma döngü içerisinde kendini bir ürünün/hizmetin temsilcisi veya yönlendiricisi olarak görev yapan tüketiciler ortaya
çıkmıştır. Önceleri bunu memnuniyetlerinden dolayı gönüllü olarak yaptıkları
düşünülen fikir liderleri şimdilerde bunu kendilerine meslek edinmiş, sanal ve
reel toplumlarda deneyim ve tavsiyeleriyle çeşitli faaliyetlerde bulunmaktadırlar.
Çalışmanın araştırması masa başı araştırma ve yüz yüze mülakat yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın temel kaynağını fikir liderliği yaptığı ön araştırmalarla belirlenen kişilerle yapılan yüz yüze mülakatlar oluşturmaktadır.