Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSavsa, Gencay Saatci
dc.contributor.authorSezer, Melis Fidancı
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.date.accessioned2025-03-03T07:16:46Z
dc.date.available2025-03-03T07:16:46Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn978-975-6993-19-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16198
dc.description.abstractBu çalışma, Bursa şehir merkezinde yer alan beş yıldızlı konaklama işletmeleri çalışanlarının, kronizme ilişkin görüşlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada öncelikle nepotizm ve kronizm kavramları, kavramsal olarak ele alınmaktadır. Ardından bu kavramlara ilişkin konaklama işletmesi çalışanlarının görüşlerini ve bakış açılarını inceleyen uygulamaya ve uygulama bulgularına yer verilmektedir. Araştırma kapsamında, Bursa şehir merkezinde yer alan 7 adet beş yıldızlı konaklama işletmesinin 317 çalışanı ile 2014 yılı Nisan ayında görüşme yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, çalışanların genel olarak kronizm kapsamında nitelendirdikleri durumlar; tanıdık kayırmak, ayrımcılık, torpil yapmak, eşi & dostu öne geçirmek, hak yemek, haksızlığa uğramak, hak edenlerin güveninin kırılması, iltimas olarak sıralanabilmektedir. Son olarak çalışmanın sonuç bölümünde araştırmanın bulguları değerlendirilmekte, kısıtlar ortaya konulmakta ve konuya ilişkin çözüm önerileri sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to analyze the opinions of five star accommodation, located in Bursa city center, businesses employees about the Cronyism. In the first, nepotism and chronism concepts are discussed conceptually. Then the concept of hospitality business related to employees' views and perspectives that examine the application and the application is given to the findings. Within this study, interviews were conducted with 317 employees of the seven five-star accommodation establishments located in Bursa city center, in April 2014. As a result of the research, which qualifies under the conditions of workers in general chronism can be listed as; to favor the familiar, discrimination, show favor, put the acquaintance front, been unjust, to injustice, to break deserving of trust and leverage. Finally, in the concluding part of the study findings of the research are evaluated, constraints are introduced and relevant solutions are presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir University, Bandırma Faculty of Economis and Administratiive Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKronizmen_US
dc.subjectNepotizmen_US
dc.subjectÇalışanlaren_US
dc.subjectBursaen_US
dc.subjectCronyismen_US
dc.subjectNepotismen_US
dc.subjectEmployeesen_US
dc.subjectBursaen_US
dc.titleBir kayırmacılık nepotizm çeşidi olarak kronizme ilişkin çalışanların bakış açılarıen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalTourman, Uluslararası Kongre: “Turizm İşletmeciliğinde Yeni Perspektifler”, 25-27 Eylül 2014en_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID:0000-0002-7842-989Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3370-9660en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.identifier.startpage662en_US
dc.identifier.endpage675en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster