dc.contributor.author | Savsa, Gencay Saatci | |
dc.contributor.author | Sezer, Melis Fidancı | |
dc.contributor.author | Avcıkurt, Cevdet | |
dc.date.accessioned | 2025-03-03T07:16:46Z | |
dc.date.available | 2025-03-03T07:16:46Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.identifier.issn | 978-975-6993-19-4 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/16198 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Bursa şehir merkezinde yer alan beş yıldızlı konaklama işletmeleri çalışanlarının,
kronizme ilişkin görüşlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada öncelikle nepotizm ve kronizm
kavramları, kavramsal olarak ele alınmaktadır. Ardından bu kavramlara ilişkin konaklama işletmesi
çalışanlarının görüşlerini ve bakış açılarını inceleyen uygulamaya ve uygulama bulgularına yer
verilmektedir. Araştırma kapsamında, Bursa şehir merkezinde yer alan 7 adet beş yıldızlı konaklama
işletmesinin 317 çalışanı ile 2014 yılı Nisan ayında görüşme yapılmıştır. Yapılan araştırma
sonucunda, çalışanların genel olarak kronizm kapsamında nitelendirdikleri durumlar; tanıdık
kayırmak, ayrımcılık, torpil yapmak, eşi & dostu öne geçirmek, hak yemek, haksızlığa uğramak, hak
edenlerin güveninin kırılması, iltimas olarak sıralanabilmektedir. Son olarak çalışmanın sonuç
bölümünde araştırmanın bulguları değerlendirilmekte, kısıtlar ortaya konulmakta ve konuya ilişkin
çözüm önerileri sunulmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to analyze the opinions of five star accommodation, located in Bursa city
center, businesses employees about the Cronyism. In the first, nepotism and chronism concepts are
discussed conceptually. Then the concept of hospitality business related to employees' views and
perspectives that examine the application and the application is given to the findings. Within this
study, interviews were conducted with 317 employees of the seven five-star accommodation
establishments located in Bursa city center, in April 2014. As a result of the research, which qualifies
under the conditions of workers in general chronism can be listed as; to favor the familiar,
discrimination, show favor, put the acquaintance front, been unjust, to injustice, to break deserving of trust and leverage. Finally, in the concluding part of the study findings of the research are evaluated,
constraints are introduced and relevant solutions are presented. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir University, Bandırma Faculty of Economis and Administratiive Sciences | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kronizm | en_US |
dc.subject | Nepotizm | en_US |
dc.subject | Çalışanlar | en_US |
dc.subject | Bursa | en_US |
dc.subject | Cronyism | en_US |
dc.subject | Nepotism | en_US |
dc.subject | Employees | en_US |
dc.subject | Bursa | en_US |
dc.title | Bir kayırmacılık nepotizm çeşidi olarak kronizme ilişkin çalışanların bakış açıları | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | Tourman, Uluslararası Kongre: “Turizm İşletmeciliğinde Yeni Perspektifler”, 25-27 Eylül 2014 | en_US |
dc.contributor.department | Turizm Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | :0000-0002-7842-989X | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-3370-9660 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9169-9763 | en_US |
dc.identifier.startpage | 662 | en_US |
dc.identifier.endpage | 675 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - İdari Personel ve Öğrenci | en_US |