Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇağlar, Yeşim
dc.contributor.authorGülmez, Kamile
dc.date.accessioned2025-02-06T10:11:50Z
dc.date.available2025-02-06T10:11:50Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33716/bmedj.1440078
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15917
dc.description.abstractObjective: Education is a continuous and active process, and training of health personnel is important to improve efficiency and the first condition is the identification of training needs. Materials and Methods: In the Hospital of Balıkesir University Faculty of Medicine, employees were included in the survey study, which was conducted to determine the training needs of hospital employees according to the Quality Standards in Health (SKS). Findings: According to the survey results with 130 participants, 25.4% of the respondents said they did not need new information in professional matters, they did not feel inadequate, and 74.6% said they needed it. Professional information and training, especially when starting a new job request preferences come first. Employees also stated that they have access to information from the internet, institutional training programs, books, and are most benefited from the institutional guides and resources. In the institutional training programs, the subjects of Patient and Employee Rights, Cardiopulmonary Resuscitation (CPR), and Emergency and Disaster Management have been the most requested training subjects. Results and Conclusion: Every institution should evaluate these in certain periods and train education accordingly. In this study, the training and preferences of our staff are assessed and these improvement works are planned. It was concluded that it would be beneficial to provide training on the needed subjects, be more active in training, especially for those new to the profession, and use institutional guides more frequently.en_US
dc.description.abstractAmaç: Eğitim sürekli ve aktif bir süreçtir ve sürekliliğin sağlanması önemlidir. Sağlık personelinin eğitimi verimliliği artırmak için önemlidir ve ilk koşul eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Bu çalışmada hastanemiz çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarının analiz edilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntemler: Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinde, Sağlıkta Kalite Standartlarına (SKS) göre hastane çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla yapılan anket çalışmasına çalışanlar dahil edilmiştir. Bulgular: Toplam 130 katılımcı ile yapılan anket sonuçlarına göre, katılımcıların %25,4'ü mesleki konularda yeni bilgiye ihtiyaç duymadığını, kendini yetersiz hissetmediğini, %74,6'sı ise ihtiyaç duyduğunu belirtmiştir. Mesleki bilgi ve eğitim, özellikle yeni bir işe başlarken talep edilen tercihlerin başında geliyor. Çalışanlar ayrıca bilgiye internetten, kurumsal eğitim programlarından, kitaplardan ulaştıklarını ve en çok kurumsal rehber ve kaynaklardan yararlandıklarını belirtmişlerdir. Kurumsal eğitim programlarında Hasta ve Çalışan Hakları, Kardiyopulmoner Resüsitasyon ve Acil durumlar ve Afet Yönetimi konuları en çok talep edilen eğitim konuları olmuştur. Sonuç ve Tartışma: Her kurum belirli periyotlarda bu değerlendirmeleri yapmalı ve buna göre eğitim vermelidir. Bu çalışmada personelimizin eğitim ve tercihleri değerlendirilmiş ve bu iyileştirme çalışmaları planlanmıştır. İhtiyaç duyulan konularda eğitimler verilmesi, özellikle mesleğe yeni başlayanlara yönelik eğitimlerde daha aktif olunması ve kurumsal rehberlerin daha sık kullanılmasının faydalı olacağı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.33716/bmedj.1440078en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectHealthcare Educationen_US
dc.subjectQuality Improvementen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSağlık Eğitimien_US
dc.subjectKalite İyileştirmeen_US
dc.titleA needs-based study in hospital staff trainingen_US
dc.title.alternativeHastane personeli eğitiminde ihtiyaç temelli bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Medical Journalen_US
dc.contributor.departmentTıp Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2298-7531en_US
dc.contributor.authorID0009-0009-9465-7559en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage81en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess