A needs-based study in hospital staff training

Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/Tarih
2024Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Objective: Education is a continuous and active
process, and training of health personnel is important
to improve efficiency and the first condition is the
identification of training needs.
Materials and Methods: In the Hospital of
Balıkesir University Faculty of Medicine,
employees were included in the survey study, which
was conducted to determine the training needs of
hospital employees according to the Quality
Standards in Health (SKS).
Findings: According to the survey results with 130
participants, 25.4% of the respondents said they did
not need new information in professional matters,
they did not feel inadequate, and 74.6% said they
needed it. Professional information and training,
especially when starting a new job request
preferences come first. Employees also stated that
they have access to information from the internet,
institutional training programs, books, and are most
benefited from the institutional guides and
resources. In the institutional training programs, the
subjects of Patient and Employee Rights,
Cardiopulmonary Resuscitation (CPR), and
Emergency and Disaster Management have been the
most requested training subjects.
Results and Conclusion: Every institution
should evaluate these in certain periods and train
education accordingly. In this study, the training and
preferences of our staff are assessed and these
improvement works are planned. It was concluded
that it would be beneficial to provide training on the
needed subjects, be more active in training,
especially for those new to the profession, and use
institutional guides more frequently. Amaç: Eğitim sürekli ve aktif bir süreçtir ve
sürekliliğin sağlanması önemlidir. Sağlık personelinin
eğitimi verimliliği artırmak için önemlidir ve ilk koşul
eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Bu çalışmada
hastanemiz çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarının analiz
edilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Balıkesir Üniversitesi Tıp
Fakültesi Hastanesinde, Sağlıkta Kalite Standartlarına
(SKS) göre hastane çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını
belirlemek amacıyla yapılan anket çalışmasına
çalışanlar dahil edilmiştir.
Bulgular: Toplam 130 katılımcı ile yapılan anket
sonuçlarına göre, katılımcıların %25,4'ü mesleki
konularda yeni bilgiye ihtiyaç duymadığını, kendini
yetersiz hissetmediğini, %74,6'sı ise ihtiyaç duyduğunu
belirtmiştir. Mesleki bilgi ve eğitim, özellikle yeni bir
işe başlarken talep edilen tercihlerin başında geliyor.
Çalışanlar ayrıca bilgiye internetten, kurumsal eğitim
programlarından, kitaplardan ulaştıklarını ve en çok
kurumsal rehber ve kaynaklardan yararlandıklarını
belirtmişlerdir. Kurumsal eğitim programlarında Hasta
ve Çalışan Hakları, Kardiyopulmoner Resüsitasyon ve
Acil durumlar ve Afet Yönetimi konuları en çok talep
edilen eğitim konuları olmuştur.
Sonuç ve Tartışma: Her kurum belirli periyotlarda bu
değerlendirmeleri yapmalı ve buna göre eğitim
vermelidir. Bu çalışmada personelimizin eğitim ve
tercihleri değerlendirilmiş ve bu iyileştirme çalışmaları
planlanmıştır. İhtiyaç duyulan konularda eğitimler
verilmesi, özellikle mesleğe yeni başlayanlara yönelik
eğitimlerde daha aktif olunması ve kurumsal rehberlerin
daha sık kullanılmasının faydalı olacağı sonucuna
varılmıştır.
Kaynak
Balıkesir Medical JournalCilt
8Sayı
2Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: