Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçak, Seda
dc.contributor.authorÇalışkan, Hasan
dc.contributor.authorKarakullukçu, Serdar
dc.contributor.authorPektaş, Ferhat
dc.date.accessioned2024-12-12T12:35:08Z
dc.date.available2024-12-12T12:35:08Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2619-9203
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.46332/aemj.1303657
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15518
dc.descriptionÇalışkan, Hasan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractPurpose: Due to the difficulty and intensity of medical school education, medical students often lead a sedentary lifestyle. As seen in different methodological studies, physical activity affects cognitive functions. Few of these studies are related to youth. Therefore, we aimed to analyze medical students physical activity and cognitive parameters and their association between each other in cross sectional study. Materials and Methods: 138 students from all classes of a medical faculty were included in the study. Medical students completed three scales. Physical activity was determined by the IPAQ-SF. Cognitive variables were measured by autonomous learning and cognitive flexibility scale. Results: The results revealed that total, vigorous and moderate physical activity differed significantly between female and male students. Similarly independence of learning was influenced by sex assigned at birth. First three years students’ cognitive flexibility scores were higher than last three year ones (p=0.001). Cognitive flexibility has decreased over the years in medicine. Conclusion: According to the correlation analysis reported in the study, there was no conclusive link between physical activity and cognitive abilities. Cognitive function studies such as autonomous learning and cognitive flexibility, whose effectiveness has not been the subject of much research in medical education and physical activities should be investigated more in futureen_US
dc.description.abstractAmaç: Tıp Fakültesi eğitiminin zorluğu ve yoğunluğu nedeniyle tıp öğrencilerinde sedanter yaşam görülmektedir. Farklı metodolojik çalışmalarda görüldüğü gibi, fiziksel aktivite bilişsel işlevleri etkiler. Bu çalışmaların çok azı gençlikle ilgilidir. Bu nedenle tıp fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite ve bilişsel parametrelerini ve birbirleri ile olan ilişkilerini kesitsel bir çalışmada analiz etmeyi amaçlandı. Araçlar ve Yöntem: Çalışmaya bir tıp fakültesinin tüm sınıflarından 138 öğrenci dahil edildi. Tıp öğrencileri üç ölçeği tamamladı. Fiziksel aktivite IPAQ-SF ile belirlendi. Bilişsel değişkenler otonom öğrenme ve bilişsel esneklik ölçeği ile ölçüldü. Bulgular: Sonuçlar, toplam, şiddetli ve orta düzeyde fiziksel aktivitenin kız ve erkek öğrenciler arasında önemli ölçüde farklılık gösterdiğini ortaya koydu. Benzer şekilde, öğrenmenin bağımsızlığı da doğumda atanan cinsiyetten etkilenmiştir. İlk üç sınıf öğrencilerinin bilişsel esneklik puanları son üç sınıf öğrencilerine göre daha yüksekti (p=0.001). Bilişsel esneklik tıpta yıllar içinde azaldı. Sonuç: Korelasyon analizine göre fiziksel aktiviteler ile bilişsel işlevler arasında anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna varılmıştır. Tıp eğitimi ve fiziksel aktivitelerde etkinliği çok fazla araştırmaya konu olmayan otonom öğrenme ve bilişsel esneklik gibi bilişsel işlev çalışmaları gelecekte daha fazla araştırılmalıdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAhi Evran Üniversitesi Tıp Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.46332/aemj.1303657en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/*
dc.subjectCognitionen_US
dc.subjectMedical Studentsen_US
dc.subjectPhysical Activityen_US
dc.subjectBilişsel Esnekliken_US
dc.subjectEgzersizen_US
dc.subjectOtonom Öğrenmeen_US
dc.titleThe relationship between physical activity and cognition in Kırşehir Ahi Evran University medical faculty studentsen_US
dc.title.alternativeKırşehir Ahi Evran Üniversitesi tıp fakültesi öğrencilerinde fiziksel aktivite ve biliş arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Medical Journalen_US
dc.contributor.departmentTıp Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3729-1863en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage58en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess