Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöktepe , Mehmet
dc.contributor.authorDurukan, Erdil
dc.contributor.authorAydın, Gökhan
dc.date.accessioned2024-12-12T10:50:15Z
dc.date.available2024-12-12T10:50:15Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2149-1046
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33459/cbubesbd.1475438
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15510
dc.description.abstractThe purpose of this study was to evaluate the knowledge levels and consumption habits regarding probiotic foods among students of the Faculty of Sport Sciences. The study included 217 male and 173 female university students enrolled in the Faculty of Sport Sciences at Balıkesir University. A five-question survey was developed by reviewing the scientific literature relevant to the study's objectives for data collection. Data analysis was conducted using the SPSS program. The distribution of responses to the survey questions was examined through frequency and percentage analysis, and the relationships between the responses were assessed using chi-square analysis. No significant differences were found between participants' knowledge levels and consumption of probiotic-enriched foods concerning variables such as gender, type of sport, department, year of study, and national status (p>0.05). However, when the perceived benefits of probiotic foods were examined, a significant difference was observed in favor of individual athletes according to the variable of sports discipline (p<0.05). In conclusion, while no general differences were found in the knowledge and consumption habits regarding probiotic foods among the participants, the perceived benefits were associated with the type of sport, particularly favoring individual athletesen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin probiyotik gıdalar hakkındaki bilgi düzeylerini ve tüketim alışkanlıklarını değerlendirmektir. Araştırmaya Balıkesir Üniversitesi spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören 217 erkek ve 173 kadın üniversite öğrencisi katılmıştır. Veri toplama amacıyla çalışmanın hedefleriyle uyumlu bilimsel literatür taranarak 5 soruluk bir anket oluşturulmuştur. Veri analizi SPSS programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Anket sorularına verilen yanıtların dağılımı frekans ve yüzde analizi ile incelenmiş ve yanıtlar arasındaki ilişki ki-kare analizi ile değerlendirilmiştir. Katılımcıların probiyotik gıdalar hakkındaki bilgi düzeyleri ve probiyotik takviyeli gıda tüketimleri arasında cinsiyet, spor dalı, bölüm, eğitim yılı ve ulusal statü gibi değişkenlere göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05). Ancak, probiyotik gıdaların algılanan faydaları incelendiğinde, spor disiplini değişkenine göre bireysel sporcular lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir (p<0.05). Sonuç olarak, katılımcıların probiyotik gıdalar hakkındaki bilgi ve tüketim alışkanlıklarında genel bir farklılık bulunmazken, algılanan faydalar bireysel sporcuların spor branşı ile ilişkili olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherManisa Celal Bayar Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.33459/cbubesbd.1475438en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNutritionen_US
dc.subjectSporten_US
dc.subjectSport Sciencesen_US
dc.subjectProbioticen_US
dc.subjectBeslenmeen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectProbiyotiken_US
dc.titleEvaluation of probiotic food knowledge and consumption status of sports science faculty studentsen_US
dc.title.alternativeSpor bilimleri fakültesi öğrencilerinin probiyotik gıda bilgi ve tüketim durumlarının değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalCBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSpor Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7447-0118en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1627-1388en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage306en_US
dc.identifier.endpage316en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster