Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖvez, Filiz Tuba Dikkartın
dc.contributor.authorCan, Semanur
dc.contributor.authorÖzdemir, Emine
dc.date.accessioned2024-02-23T07:26:36Z
dc.date.available2024-02-23T07:26:36Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.1055083
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14587
dc.description.abstractThe aim of this study is to systematically review and assess the subliminal theses in Turkey which were subject to pedagogical know-how from the mathematical studies published in the national thesis center between 2016 and 2021. To examine prostheses according to certain criteria, qualitative research methods were based on a systematic examination method. In order to obtain the data of the study, 25 postgraduate theses about pedagogic content knowledge in math education were included in the analysis based on the PRISMA information flow, at the National Thesis Data Center of the Presidency of the Council of Higher Education. The theses chosen in line with the aim of the study were examined in the framework of the study evaluation form. As a result, it has been found that the knowledge of program, content knowledge, knowledge of understanding student, and knowledge of instructional strategies - subcomponents of pedagogical content knowledge as revealed by theorists who reviewed pedagogic content knowledge - is not scrutinized in detail by the graduate thesis studies.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye’de 2016-2021 yılları arasında ulusal tez merkezinde yayınlanmış matematik eğitimi araştırmalarında pedagojik alan bilgisini konu alan lisansüstü tezlerin sistematik olarak incelenerek değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda lisansüstü tezleri belirli kriterlere uygun şekilde incelemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden sistematik inceleme yöntemi temel alınmıştır. Çalışmanın verilerini elde etmek için Yüksek Öğretim Kurumu Başkanlığı ulusal tez veri merkezinde yer alan matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisi konulu 26 lisansüstü tez PRISMA bilgi akışı referans alınarak analize dahil edilmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda seçilen tezler oluşturulan çalışma değerlendirme formu çerçevesinde incelenmiştir. Bu kapsamda lisansüstü tezlerin künyesi (referans, yazarlar, yıl vb.), amacı, metodolojik unsurları (örneklem sayısı ve grubu, modeli, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi) ve sonuçlar (kullanılan pedagojik alan bilgisi modeli alt boyutlarına ilişkin öğrenme çıktıları) analiz edilmiştir. Pedagojik alan bilgisini inceleyen teorisyenlerin ortaya koyduğu pedagojik alan bilgisi alt bileşenleri olan program bilgisi, alan bilgisi, öğrencileri anlama bilgisi ve öğretim stratejiler bilgisinin lisansüstü tez çalışmalarında nasıl ele alındığı ve sonuçları ayrıntılı olarak değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak.en_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.1055083en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagogical Content Knowledgeen_US
dc.subjectMathematics Educationen_US
dc.subjectPostgraduate Thesisen_US
dc.subjectSystematic Reviewen_US
dc.subjectPedagojik Alan Bilgisien_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectLisans Üstü Tezleren_US
dc.subjectSistematik İncelemeen_US
dc.titleTrends in postgraduate thesis studies on pedagogical content knowledge in mathematics education in Turkey: A systematic reviewen_US
dc.title.alternativeTürkiye'de matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisi konulu yüksek lisans tez çalışmalarında eğilimler: Sistematik bir incelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2646-5327en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7116-7102en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4114-0005en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage135en_US
dc.identifier.endpage171en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster