Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBoz, Cihan
dc.contributor.authorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.contributor.authorÖzcan, Hasan
dc.date.accessioned2024-02-16T10:28:24Z
dc.date.available2024-02-16T10:28:24Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1309-8918
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.52826/mcbuefd.1065432
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14529
dc.descriptionSarıoğlan, Ayberk Bostan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı “Kimyasal Bağlar” konusunda geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış çoktan seçmeli bir başarı testi geliştirmektir. Alanyazın incelemesinden sonra konu ve kazanımların belirlendiği çalışmada, 22 maddelik bir soru havuzu oluşturulmuştur. Soru havuzu oluştururken Millî Eğitim Bakanlığı tarafından merkezi olarak uygulanan sınav sorularından ve yayımlanmış Kazanım Kavrama Testlerinden faydalanılmıştır. Oluşturulan testin ilk hali için uzman görüşlerine başvurulmuş ve maddelerin kapsam ve görünüş geçerliği bakımından uygun olduğuna karar verilmiştir. 22 öğrenci ile pilot çalışma yürütülmüştür. Asıl uygulamada uygun örnekleme yöntemiyle 80 öğrenci, örneklem olarak belirlenmiştir. Uygulama sonrasında betimsel analiz, normallik testi, madde güçlük analizi, madde ayırt edicilik analizi, ortalama madde güçlük ve ortalama madde ayırt edicilik değerleri ve KR‐20 iç tutarlık katsayısı hesaplanmıştır. Madde güçlük ve ayırt edicilik bakımından uygun olmayan iki madde testten atılmıştır. Ortalama güçlük değeri 0,65, ortalama ayırt edicilik değeri 0,67, KR‐20 iç tutarlık katsayısı 0,85 olarak tespit edilmiştir. Testin ortalama değeri incelendiğinde maddelerin kolay ancak oldukça ayırt edici olduğu görülmektedir. KR‐20 değerinin 0,70 üzerinde olması testten elde edilen puanların güvenirlik düzeyinin yüksek olduğunu göstermektedir. Çalışma sonucunda, 20 çoktan seçmeli sorudan oluşan geçerli ve güvenilir bir test elde edilmiştir. Elde edilen başarı testi kimyasal bağlar konusunda öğrencilerin bilişsel yapılarını belirlemede öğretmenler ve araştırmacılar tarafından kullanılabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to develop a valid and reliable multiple‐choice achievement test regarding ʺChemical Bondsʺ. In the study, in which the subjects and achievements were determined after the literature review, a 22‐item question pool was created. While creating the question pool, high‐stakes exam questions administered by the Ministry of National Education and the released concept acquisition tests were used. Expert opinions were consulted for the first version of the created test. It was decided that the items were appropriate in terms of content and face validity. A pilot study was conducted with 22 students. In the actual study, 80 students were determined as the sample by using the convenience sampling method. After the actual study, descriptive analysis, normality test, item difficulty analysis, and item discrimination analysis was conducted and overall item difficulty, overall item discrimination values, and KR‐20 internal consistency coefficient were calculated. Two items that were not suitable in terms of difficulty and discrimination were excluded from the test. The overall test difficulty value was .65, the overall test discrimination value was .67, and the KR‐20 internal consistency coefficient was .85. When the overall difficulty value of the test is examined, it was seen that the items were easy and quite distinctive. KR‐20 value above .70 indicates that the test has a high level of reliability. As a result of the study, a valid and reliable test consisting of 20 multiple‐choice questions was obtained. It is thought that the obtained achievement test can be used by teachers and researchers to determine the cognitive structures of students about chemical bonds.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherManisa Celâl Bayar Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.52826/mcbuefd.1065432en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimyasal Bağlaren_US
dc.subjectBaşarı Testien_US
dc.subjectTest Geliştirmeen_US
dc.subjectChemical Bondsen_US
dc.subjectAchievement Testen_US
dc.subjectTest Developmenten_US
dc.titleKimyasal bağlar konusunda başarı testi geliştirme çalışmasıen_US
dc.title.alternativeDevelopment of an achievement test on chemical bondsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalManisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0420-4436en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2320-9427en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4210-7733en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage166en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster