Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaçkes, Mesut
dc.contributor.authorBedizel, Nazlı Ruya Taşkın
dc.contributor.authorSıcaker, Aysun
dc.contributor.authorAydın, Serap Öz
dc.date.accessioned2024-02-16T07:49:18Z
dc.date.available2024-02-16T07:49:18Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.1217928
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14526
dc.descriptionAydın, Serap Öz (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to develop a scale to measure basic biotechnology knowledge, examine the psychometric properties of the scale, and investigate whether there are differences in the test performances of high school students in terms of school, grade, and gender. The development phase of this scale was carried out with a sample of 388 high school students in a province in the west of Turkey. The psychometric properties of the scale were examined using the Rasch model. The K-R internal consistency coefficient of the final scale consisting of 17 items was calculated as 0.77. It was observed that item-total correlations varied between 0.25 and 0.48 except for one item (item 1, 0.13). The results of the Rasch analysis indicated that the scale fits the Rasch model and can differentiate between low and high-performing test takers. Three-Way ANOVA results demonstrated a significant main effect for the school. There were no statistically significant differences for grade and gender variables in terms of their biotechnology knowledge scores. However, the grade*gender interaction was statistically significant, favouring males with a small effect size. This observed effect was possibly due to the uneven sample size of 12th-grade students. The overall results suggest that Basic Biotechnology Knowledge Scale (BBKS) can be used to assess the biotechnology knowledge level of high school students.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, temel biyoteknoloji bilgisini ölçmek için bir ölçek geliştirmek, ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemek ve öğrencilerin test performanslarında okul, sınıf ve cinsiyete göre farklılık olup olmadığını incelemektir. Bu ölçeğin geliştirme aşaması Türkiye'nin batısındaki bir ilde 388 lise öğrencisi örneklemi ile gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin psikometrik özellikleri Rasch modeli kullanılarak incelenmiştir. 17 maddeden oluşan son ölçeğin K-R iç tutarlılık katsayısı 0,77 olarak hesaplanmıştır. Madde-toplam korelasyonlarının bir madde (Madde 1, 0.13) dışında 0.25 ile 0.48 arasında değiştiği görülmüştür. Rasch analizinin sonuçları, ölçeğin Rasch modeline uyduğunu ve düşük ve yüksek performanslı sınava girenleri ayırt edebildiğini göstermiştir. Üç Yönlü ANOVA sonuçları, okul değişkeni için önemli bir ana etki göstermiştir Ayrıca, biyoteknoloji bilgi puanları açısından sınıf ve cinsiyet değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bununla birlikte, sınıf*cinsiyet etkileşimi, küçük etki boyutuna sahip erkeklerin lehine istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Gözlenen bu etkinin, 12. sınıf öğrencilerinin eşit olmayan örneklem büyüklüğünden kaynaklandığı düşünülmektedir. Bu da Temel Biyoteknoloji Bilgisi Ölçeğinin (TBBÖ) lise öğrencilerinin bilgi düzeylerini değerlendirmek için kullanılabileceğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak.en_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.1217928en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBiotechnologyen_US
dc.subjectKnowledge Measurementen_US
dc.subjectRasch Measurement Modelen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectBiyoteknolojien_US
dc.subjectBilgi Ölçeğien_US
dc.subjectRasch Ölçüm Modelien_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.titleDevelopment of basic biotechnology knowledge scale (BBKS) with rasch measurement modelen_US
dc.title.alternativeTemel biyoteknoloji bilgi ölçeğinin (TBBÖ) Rasch ölçüm modeline göre geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0635-0728en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3673-1668en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6027-719Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7615-7440en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage354en_US
dc.identifier.endpage380en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster