Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBurul, Cihangir
dc.contributor.authorTezci, Erdoğan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:59:07Z
dc.date.available2024-02-05T15:59:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issn2791-7657
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37669/milliegitim.896628
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1112120
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14368
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerin öğretim programına bağlılık düzeylerinin belirlenmesinde kullanılabilecek bir ölçek geliştirmektir. Ölçek Balıkesir ilinde görev yapan 338 öğretmenden oluşan çalışma grubuna uygulanmıştır. Önce açımlayıcı faktör analizi (AFA) daha sonra da doğrulayıcı faktör analizleri (DFA) sonucunda ölçeğin 42 madde 7 faktörden meydana geldiği belirlenmiştir. Ölçekte “uyma, süre, uygulamanın kalitesi, program farklılıkları, katılımcıların tepkileri, öğretmen eğitimi ve okul iklimi” boyutları yer almış ve bu faktörlerin açıkladığı toplam varyansın %61.226 olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin DFA analiz sonucu yedi boyutlu model için uyum indeks değerleri (?²= 1422.96, sd=793, ?²/sd=1.79, p=0.00, RMSEA=.049, SRMR=.05, GFI=.83, CFI=.96, NNFI= .96, NFI=.92 ) olarak bulunmuştur. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı da .91 olarak belirlenmiştir. Ölçeğin gerek geneline gerekse alt boyutlara yönelik güvenirlik analizi sonuçlarının yeterli ve iyi bir düzeyi yansıttığı söylenebilir. Yapılan analizler sonucunda geçerli ve güvenilir likert tipinde bir ölçek geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractAim of this study is to develop a new scale in order to determine teachers’ curriculum fidelity. The sample group of the study consists of 338 primary and secondary school teachers working in Karesi and Altieylul districts of Balıkesir province. After confirmatory and explanatory factor analyses, it is seen that the scale is consist of 42 items and 7 factors. The scale included “adherence, expo- sure, quality of delivery, participant responsiveness, program differentitation, teacher education and school climate” factors and it is determined that the total variance explained by these factors is % 61.226. As a result of CFA the compli- ance index values of the scale for the seven-dimension model was found as (χ²= 1422.96, sd=793, χ²/sd=1.79, p=0.00, RMSEA=.049, SRMR=.05, GFI=.83, CFI=.96, NNFI= .96, NFI=.92). Cronbach Alfa reliability coefficient of the scale was .91. It can be said that the scale reflects an adequate and good level in terms of the reliability coefficients obtains for both the sub-dimensions and the scale. As a conclusion, scale can be used as a valid and reliable instrument in evaluating teachers’ curriculum fidelity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğrulayıcı Faktör Analizien_US
dc.subjectAçımlayıcı Faktör Analizien_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.subjectÖğretim Programına Bağlılıken_US
dc.subjectExplanatory Factor Analysisen_US
dc.subjectConfirmatory Factor Analysisen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectCurriculum Fidelityen_US
dc.titleÖğretmenlerin öğretim programına bağlılıklarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışmasıen_US
dc.title.alternativeA scale development study to determine teachers’ curriculum fidelityen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume51en_US
dc.identifier.issue235en_US
dc.identifier.startpage2417en_US
dc.identifier.endpage2446en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempSiirt Halk Eğitim Merkezi, Siirt, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1112120en_US
dc.identifier.doi10.37669/milliegitim.896628


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster