dc.contributor.author | Burul, Cihangir | |
dc.contributor.author | Tezci, Erdoğan | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T15:59:07Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T15:59:07Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.issn | 2791-7657 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37669/milliegitim.896628 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1112120 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/14368 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin öğretim programına bağlılık düzeylerinin belirlenmesinde kullanılabilecek bir ölçek geliştirmektir. Ölçek Balıkesir ilinde görev yapan 338 öğretmenden oluşan çalışma grubuna uygulanmıştır. Önce açımlayıcı faktör analizi (AFA) daha sonra da doğrulayıcı faktör analizleri (DFA) sonucunda ölçeğin 42 madde 7 faktörden meydana geldiği belirlenmiştir. Ölçekte “uyma, süre, uygulamanın kalitesi, program farklılıkları, katılımcıların tepkileri, öğretmen eğitimi ve okul iklimi” boyutları yer almış ve bu faktörlerin açıkladığı toplam varyansın %61.226 olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin DFA analiz sonucu yedi boyutlu model için uyum indeks değerleri (?²= 1422.96, sd=793, ?²/sd=1.79, p=0.00, RMSEA=.049, SRMR=.05, GFI=.83, CFI=.96, NNFI= .96, NFI=.92 ) olarak bulunmuştur. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı da .91 olarak belirlenmiştir. Ölçeğin gerek geneline gerekse alt boyutlara yönelik güvenirlik analizi sonuçlarının yeterli ve iyi bir düzeyi yansıttığı söylenebilir. Yapılan analizler sonucunda geçerli ve güvenilir likert tipinde bir ölçek geliştirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Aim of this study is to develop a new scale in order to determine teachers’ curriculum fidelity. The sample group of the study consists of 338 primary and secondary school teachers working in Karesi and Altieylul districts of Balıkesir province. After confirmatory and explanatory factor analyses, it is seen that the scale is consist of 42 items and 7 factors. The scale included “adherence, expo- sure, quality of delivery, participant responsiveness, program differentitation, teacher education and school climate” factors and it is determined that the total variance explained by these factors is % 61.226. As a result of CFA the compli- ance index values of the scale for the seven-dimension model was found as (χ²= 1422.96, sd=793, χ²/sd=1.79, p=0.00, RMSEA=.049, SRMR=.05, GFI=.83, CFI=.96, NNFI= .96, NFI=.92). Cronbach Alfa reliability coefficient of the scale was .91. It can be said that the scale reflects an adequate and good level in terms of the reliability coefficients obtains for both the sub-dimensions and the scale. As a conclusion, scale can be used as a valid and reliable instrument in evaluating teachers’ curriculum fidelity. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Milli Eğitim | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Doğrulayıcı Faktör Analizi | en_US |
dc.subject | Açımlayıcı Faktör Analizi | en_US |
dc.subject | Öğretim Programı | en_US |
dc.subject | Öğretim Programına Bağlılık | en_US |
dc.subject | Explanatory Factor Analysis | en_US |
dc.subject | Confirmatory Factor Analysis | en_US |
dc.subject | Curriculum | en_US |
dc.subject | Curriculum Fidelity | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin öğretim programına bağlılıklarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirme çalışması | en_US |
dc.title.alternative | A scale development study to determine teachers’ curriculum fidelity | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 51 | en_US |
dc.identifier.issue | 235 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2417 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2446 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.buozel | trdizinideal | en_US] |
dc.department-temp | Siirt Halk Eğitim Merkezi, Siirt, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Balıkesir, Türkiye | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1112120 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.37669/milliegitim.896628 | |