Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Hilal
dc.contributor.authorAktan, Sümer
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:51Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.issn2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.962982
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1144961
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14270
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Nelson, Demers ve Chris (2004) tarafından öğretim sürecinde öğretmenlerin davranışlarını ölçmek amacıyla geliştirilmiş olan Öğretim Sürecine Yönelik Algı Ölçeği’ni matematik dersi özelinde Türkçeye uyarlamak ve yapı geçerliliği ile ölçekten elde edilen puanların güvenirlik düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu ortaokul altıncı sınıfa devam eden 302 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçeğin Türkçeye uyarlanmasında ilk olarak etik kurallar çerçevesinde gerekli izinler alınmış ve ölçek Türkçeye çevrilmiştir. Dilsel geçerlilik boyutunda gerekli uzman görüşü alınmış ve ardından ölçek 302 kişilik bir gruba uygulanmıştır. Ölçeğin yapısal geçerliliğinin test edilmesi için keşfedici faktör analizi ve elde edilen modelin geçerliliğini doğrulamak için doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Keşfedici faktör analizi sonucunda ölçeğin Türkçe formu üç faktör ve 18 maddeden oluşmuş ortaya konulan bu model doğrulayıcı faktör analizi ile de teyit edilmiştir. Ölçekten elde edilen puanların güvenirliği için Cronbach Alfa katsayısı hesaplanmış ve ölçeğin geneli için (?) ,89 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretim sürecine yönelik algı ölçeğinin matematik dersinde öğretmenlerin öğretim sürecine yönelik davranışlarını belirlemek için gerekli niteliklere sahip bir ölçme aracı olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to adapt the The Responsive Environmental Assessment for Classroom Teaching Scale [REACT], which was developed by Nelson, Demers, and Chris (2004) to measure teachers' behaviors in the teaching process, into Turkish specifically for the mathematics lesson, and to determine the construct validity and reliability levels of the scores obtained from the scale. The study group of the research consists of 302 students attending the sixth grade of secondary school. In the adaptation of the scale to Turkish, first of all, necessary permissions were obtained within the framework of ethical rules and the scale was translated into Turkish. Necessary expert opinion was taken in the required linguistic validity dimension, and then the scale was applied to a group of 302 people. Exploratory factor analysis was used to test the structural validity of the scale and confirmatory factor analysis was used to verify the validity of the model obtained. As a result of exploratory factor analysis, the Turkish form of the scale consisted of three factors and 18 items, and this model was confirmed by confirmatory factor analysis. The Cronbach Alpha coefficient was calculated for the reliability of the scores obtained from the scale, and (α) was found to be .89 for the overall scale. In line with the results obtained, it has been seen that the perception scale for the teaching process is a measurement tool with the necessary qualifications to determine the behaviors of teachers towards the teaching process in mathematics lessons.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim Sürecine Yönelik Algıen_US
dc.subjectMatematik Öğretimien_US
dc.subjectÖğrenci Algılarıen_US
dc.subjectPerception of Instructional Processen_US
dc.subjectMathematic Teachingen_US
dc.subjectStudent Perceptionsen_US
dc.titleMatematikte öğretim sürecine yönelik algı ölçeğinin Türkçeye uyarlanmasıen_US
dc.title.alternativeAdaptation of the perception of instructional process in maths scale into Turkishen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue47en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı,en_US
dc.identifier.trdizinid1144961en_US
dc.identifier.doi10.31795/baunsobed.962982


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster