Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKartallıoğlu, Nurettin
dc.contributor.authorTopuzkanamış, Ersoy
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:32Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7884/teke.5669
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1159696
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14115
dc.description.abstractTürkçenin yabancı dil olarak öğretiminin tarihi her ne kadar yüzyıllar öncesine dayansa da öğretimde hangi yıllarda hangi yaklaşım ve yöntemin kullanıldığı konusunda yeterli bilgi yoktur. Bu problemden hareketle yapılan bu çalışmanın amacı, 1944-45 yıllarında Amerika Birleşik Devletleri’nde yayımlanmış olan Spoken Turkish adlı kitabı yöntem ve içerik olarak incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesinin kullanıldığı çalışma kapsamında, ölçüt olarak içeriğin yanında yöntemin temel yaklaşımı, önerilen teknikler ve ölçme-değerlendirme özellikleri kullanılmıştır. Kitap toplam 30 üniteye bölünmüş ve her ünitede bir tema belirlenmiştir. Bu temalara uygun diyalogların yer aldığı ünitelerde yoğun bir dil bilgisi öğretimi de göze çarpmaktadır. Ünitelerin temaları çoğunlukla günlük iletişimle sınırlı olmakla birlikte Türkiye hakkında bilgi veren diyaloglar da vardır. Araştırma çerçevesinde ünite temaları ile dil bilgisi konuları tespit edilmiş, ayrıca yöntemin gerektirdiği özellikler ve teknikler de belirlenmeye çalışılmıştır. Nitekim diyalogları ezberleme, diyalogdaki kelimelerden cümle oluşturma, öğretmenin ardından tekrar etme, zincirleme (seçilen bir diyaloğun zincirleme şekilde bütün sınıfta ilerlemesi), tek / birden fazla boşluğu doldurma, dönüştürme (dil bilgisel bakımdan cümleyi değiştirme), soru-cevap, benzer ikililer (sesletimi benzeyen kelimeler arasındaki farkı telaffuz ettirerek belirtme), diyalog tamamlama… gibi tekniklere bilinçli olarak kitapta yer verildiği dikkat çekmektedir.en_US
dc.description.abstractAlthough the history of teaching Turkish as a foreign language dates back centuries, there is not enough information about which approach and method was used in teaching in which years. Based on this problem, the aim of this study is to examine the book Spoken Turkish, which was published in the United States in 1944-45, as method and content. In the scope of the examination, besides the content, the basic approach of the method, the techniques used and measurement-evaluation features were used as criteria. The book is divided into a total of 30 units and a theme is determined in each unit. Intense grammar teaching is also striking in the units in which dialogues suitable for these themes take place. While the themes of the units are mostly limited to daily communication, there are also dialogues that give information about Turkey. Unit themes and grammar topics were determined within the framework of the paper, and the features and techniques required by the method were also tried to be determined. As a matter of fact, memorizing the dialogues, forming sentences from the words in the dialogue, repeating after the teacher, chaining (a selected dialogue progresses in a chain in the whole class), filling single / multiple gaps, transforming (changing the sentence in grammatical terms), question-answer, similar pairs (pronunciation) It is noteworthy that techniques such as stating the difference between similar words by pronouncing them), completing the dialogue... are deliberately included in the book.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimien_US
dc.subjectDil Öğretim Yöntemlerien_US
dc.subjectİşitsel-Dilsel Yöntemen_US
dc.subjectSpoken Turkishen_US
dc.subjectTeaching Turkish As a Foreign Languageen_US
dc.subjectLanguage Teaching Methodsen_US
dc.subjectAudio-Lingual Methoden_US
dc.title1940’lı yıllarda Türkçenin yabancı dil olarak işitsel-dilsel yöntemle öğretilmesi: Spoken Turkish kitabıen_US
dc.title.alternativeTeaching Turkish as a foreign language with audio- lingual method: The example of Spoken Turkishen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage287en_US
dc.identifier.endpage304en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Bolu, Türkiye Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1159696en_US
dc.identifier.doi10.7884/teke.5669


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster