dc.contributor.author | Aydın, Seray Öz | |
dc.contributor.author | Öztürk, Gülcan | |
dc.contributor.author | Aydar, Melike | |
dc.contributor.author | Avcu, Merve | |
dc.date.accessioned | 2024-02-05T15:58:30Z | |
dc.date.available | 2024-02-05T15:58:30Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 1302-5147 | |
dc.identifier.issn | 2602-2850 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53444/deubefd.1099961 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1163455 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/14098 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada lise öğrencilerinin çevresel bakış açıları (ekosentrik, antroposentrik) ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma lise öğrencilerinin çevresel bakış açılarının ve düşünme stillerinin belirlenmesini ve çevresel bakış açıları ile düşünme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesini de içermektedir. Keşfedici korelasyonel araştırma modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini Türkiye’nin batısında bulunan bir şehirde öğrenim gören 230 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri kişisel bilgi formu, Yeni Çevresel Paradigma [NEP] Ölçeği (Dunlap, Van Liere, Mertig ve Jones, 2000) ve Sternberg-Wagner Düşünme Stilleri [SWDS] Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. NEP ve SWDS puanları arasında bir ilişki olup olmadığını anlamak için korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Öğrencilerin NEP puanlarının ortalamalarının yüksek olduğu ve ekosentrik bakış açısına sahip oldukları belirlenmiştir. SWDS alt boyutlarına göre ise en yüksek ortalamanın "yasamacı ve yürütmeci" alt boyutunda, en düşük ortalamanın ise "muhafazakâr" alt boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda SWDS yasamacı, yürütmeci, yargılayıcı, anarşik, içsel ve liberal alt boyutları ile NEP puanları arasında pozitif yönde, zayıf düzeyde ilişkiler bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This research was conducted to determine relationship between high school students' environmental worldviews (ecocentric, anthropocentric) and their thinking styles. The study also includes determining high school students' environmental worldviews and thinking styles and examining environmental worldviews and thinking styles according to various variables. The sample of the research, which was carried out with the exploratory correlational research model, consists of 230 high school students studying in a city located in the west of Turkey. Research data were collected using a personal information form, the New Environmental Paradigm [NEP] Scale, and the Sternberg-Wagner Thinking Styles [SWTS] Inventory. Correlation coefficient was calculated to understand whether there is a relationship between NEP and SWTS scores. It was determined that the average of the students' NEP scores was high, and they had an ecocentric worldview. According to the SWTS sub-dimensions, it was determined that the highest scores was in the "legislative and executive" sub-dimension, and the lowest scores was in the "conservative" sub- dimension. As a result of the research, positive and low-level correlations were found between SWTS legislative, executive, judicial, anarchic, internal, and external sub-dimensions and NEP scores. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Buca Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çevresel Bakış Açısı | en_US |
dc.subject | Çevre Etiği | en_US |
dc.subject | Ekosentrik | en_US |
dc.subject | Antroposentrik | en_US |
dc.subject | Düşünme Stilleri | en_US |
dc.subject | Lise Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Environmental Worldview | en_US |
dc.subject | Environmental Ethics | en_US |
dc.subject | Ecocentric | en_US |
dc.subject | Anthropocentric | en_US |
dc.subject | Thinking Styles | en_US |
dc.subject | High School Students | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin düşünme stilleri ile çevresel bakış açıları arasındaki ilişki | en_US |
dc.title.alternative | The relationship between high school students' environmental worldviews and thinking styles | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.issue | 55 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 20 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.buozel | trdizinideal | en_US] |
dc.department-temp | Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1163455 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.53444/deubefd.1099961 | |