Yöresel yiyecek-içeceklerin çevrim içi pazarlanması: Trendyol, Hepsiburada ve N11 örneği
Özet
Yöresel yiyecek-içecekler geçmişten bugüne kullanılan, mutfak kültürünü yansıtan ürünlerdir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte bu ürünler günümüzde çevrim içi olarak satılmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, Türkiye’nin önemli çevrim içi alışveriş siteleri olan “Trendyol, Hepsiburada ve N11” web sitelerinde satışa sunulan yöresel yiyecek-içeceklerin pazarlanmasında yer alan ürünlerin tespitinin ortaya konulmasıdır. Araştırma kapsamında “Trendyol, Hepsiburada ve N11” web siteleri detaylı incelendiğinde; toplam yöresel ürünün 5420 adet, yöresel yiyeceğin 118 adet, yöresel içeceğin 8434 adet ve coğrafi işaretli ürünün 318 adet olduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında aynı zamanda web sitelerinde çok satan, en çok beğenilen ve en çok değerlendirilen yöresel ürünlerle ilgili verilere ulaşılmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda en çok satan ürünlerin %60’ının ürünün üretildiği bölgenin belirtilerek satışa sunulduğu, %40’ında ise üretildiği bölgenin belirtilmediği görülmüştür. Araştırma sonucunda, en çok satışa sunulan ve en çok değerlendirme yapılan ürün kategorisinde birinci, en çok beğenilen ürün kategorisinde ikinci sırada yer alan ürünlerin genellikle kahvaltılık olarak tüketilen ürünler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bir diğer sonucunda ise en çok beğenilen ürün kategorisinde birinci sırayı un ve unlu mamullerin aldığı; en çok değerlendirilen ürün kategorisinde ikinci, en çok satan ve en çok beğenilen ürün kategorisinde üçüncü sırayı kuruyemiş, kuru meyve ve kuru sebze ürünlerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Tüketicilerin çevrim içi yöresel yiyecek-içecek alışverişi yapma konusunda eğilimlerini tespite dayanan bu araştırmanın bulgularına dayalı olarak ürünlerin çevrim içi pazarlanmasına yönelik öneriler geliştirilmiştir. Local food and beverages are products that have been used from the past to the present and reflect the culinary culture. With the development of technology, these products are now sold online. The main purpose of this study is to determine the products in the marketing of local food and beverages offered for sale on the websites of "Trendyol, Hepsiburada and N11", which are important online shopping sites in Turkey. When the websites of “Trendyol, Hepsiburada and N11” are examined in detail; It has been determined that the total local product is 5420, the local food is 118, the local beverage is 8434 and the geographically marked product is 318. Within the scope of the research, data on the best-selling, most liked and most evaluated local products on the websites were also obtained. As a result of the content analysis, it was seen that 60% of the best-selling products were offered for sale by specifying the region where the product was produced, and 40% of the products were not specified. As a result of the research, it has been reached to the server that the products that are in the first place in the most sold and evaluated product category and in the second place in the most liked product category are generally consumed as breakfast products. As another result of the research, flour and bakery products took the first place in the most popular product category; It has been concluded that nuts, dried fruits and dried vegetables are in the second place in the most evaluated product category and third in the best selling and most admired product category. Based on the findings of this study, which is based on determining the tendency of consumers to shop for local food and beverage online, suggestions for online marketing of products have been developed.
Cilt
6Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.33083/joghat.2023.299https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1185878
https://hdl.handle.net/20.500.12462/14023