Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Gülay Özdemir
dc.contributor.authorTekli, Cihangir
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:23Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.issn2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.1209242
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1186460
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14019
dc.description.abstractBu çalışmada, medikal turizm kapsamında hizmet veren hekimlerin turistler ile yaşadıkları sorunları tespit etmek amaçlanmıştır. Yaşanılan sorunları tespit etmek amacıyla nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma, medikal turizm alanında talep gören illerden biri olan İstanbul’da sağlık turistlerine hizmet veren, aynı zamanda klinik ya da poliklinik sahibi olan hekimler ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Hekimler ile gerçekleştirilen yüz yüze görüşme sonucunda elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuş, hekim-sağlık turisti arasında, refakatçi sayısının fazlalığı, hasta ve yakınları ile iletişim, randevularda gecikme ve kültürel farklılıklarından kaynaklı sorunların yoğun bir şekilde yaşandığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the problems that physicians face with tourists in the context of medical tourism. In order to identify the problems, a qualitative research method was chosen. The research was carried out with physicians who serve health tourists in Istanbul and also own clinics or polyclinics. The reason why Istanbul was chosen is that it is one of the most preferred cities by health tourists. A structured interview form was used as a data collection tool. The data obtained from the faceto-face interviews with the physicians were subjected to descriptive analysis. It was found that the physicians and health tourists experience problems caused by the excessive number of companions, communication with patients and their relatives, delays in appointments, and cultural differences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSağlık Turizmien_US
dc.subjectMedikal Turizmen_US
dc.subjectSağlık Turistien_US
dc.subjectHekimen_US
dc.subjectHealth Tourismen_US
dc.subjectMedical Tourismen_US
dc.subjectHealth Touristen_US
dc.subjectPhysicianen_US
dc.titleMedikal turizm kapsamında hizmet veren hekimlerin sağlık turistleri ile yaşadıkları sorunlaren_US
dc.title.alternativeThe problems faced by physicians serving within the scope of medical tourism with the medical touristsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.issue49en_US
dc.identifier.startpage409en_US
dc.identifier.endpage425en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1186460en_US
dc.identifier.doi10.31795/baunsobed.1209242


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster