Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYünkül, Eyup
dc.contributor.authorGüneş, Ahmet Melih
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:21Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.1294187
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1189543
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13994
dc.description.abstractThis study aims to reveal the effectiveness of the CEIT undergraduate program in line with the views of teachers and academicians. Phenomenology design, one of the qualitative research designs, was used in the study. The study group consisted of 14 individuals selected via multistage sampling. Of the participants, 8 were teachers who graduated from CEIT undergraduate program and 6 were academicians working in the CEIT program. In the study, a semi-structured interview form developed by the researcher was used as the data collection tool. The data obtained in the study were analyzed using the content analysis technique. In the study, both teachers and academics mentioned the computer class problems, insufficient class hours and lack of applied courses during the implementation of the program Regarding the distribution of the courses in the program, teachers stated that training on current software and field courses should be emphasized; academics stated that the number of field elective courses and the weekly hours of field elective courses should be increased.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmen ve akademisyenlerin görüşleri doğrultusunda BÖTE lisans programının etkililiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu çok aşamalı örnekleme yoluyla seçilen 14 kişiden oluşmaktadır. Katılımcıların 8'i BÖTE lisans programından mezun öğretmenler, 6'sı ise BÖTE programında görev yapan akademisyenlerdir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada hem öğretmenler hem de akademisyenler programın uygulanması sırasında bilgisayar sınıfı sorunlarına, ders saatlerinin yetersizliğine ve uygulamalı derslerin eksikliğine değinmişlerdir. Programdaki derslerin dağılımına ilişkin olarak öğretmenler güncel yazılımlar ve alan derslerine yönelik eğitimlere ağırlık verilmesi gerektiğini; akademisyenler ise alan seçmeli derslerinin sayısının ve haftalık saatlerinin artırılması gerektiğini belirtmişlerdir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCEIT Programen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectAcademicianen_US
dc.subjectBÖTE Programıen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectAkademisyenen_US
dc.titleInvestigation of CEIT undergraduate program according to teachers’ and academicians’ viewsen_US
dc.title.alternativeBÖTE lisans programının öğretmen ve akademisyen görüşlerine göre incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage25en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1189543en_US
dc.identifier.doi10.17522/balikesirnef.1294187


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster