Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaramete, Ayşen
dc.contributor.authorDurusoy, Okan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:21Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.1262115
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1189549
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13991
dc.description.abstractThis study aimed to develop Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) through the use of the Learning by Design (LBD) framework in a teaching process for pre-service teachers. During a 12-week period that included both teaching and data collection, 19 pre-service teachers produced 10 unique instructional materials. TPACK levels and self-confidence were assessed using scales and qualitative data from interviews, with the Fink Taxonomy used to analyze the interviews and determine the significance of the LBD-TPACK teaching process in terms of learning outcomes. The results showed a significant increase in pre-service teachers’ TPACK scores and TPACK self-confidence scores after the teaching process (?=0.05, p=0.00). Qualitative data supported these findings, demonstrating that pre-service teachers had achieved significant learning outcomes by the end of the process. It is recommended that conducting comparable research across diverse teaching fields and larger sample sizes would lead to more robust and generalizable findings.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, öğretim sürecinde tasarım tabanlı öğrenme (Learning by Design - LBD) çerçevesi kullanılarak öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (Technological Pedagogical Content Knowledge -TPACK) geliştirilmesi amaçlamıştır. 19 öğretmen adayı, 12 haftalık bir öğretim ve veri toplama sürecine katılarak 10 farklı öğretim materyali oluşturmuştur. TPACK ve TPACK özgüven seviyeleri, ölçeklerden elde edilen nicel veriler ve görüşmelerden elde edilen nitel veriler kullanılarak değerlendirilmiştir. LBD-TPACK öğretim süreci sonunda elde edilen öğrenme çıktılarının anlamlı öğrenme çıktıları olup olmadığını belirlemek için görüşme verileri Fink Taksonomisi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının TPACK puanlarının ve TPACK özgüven puanlarının öğretim sürecinden sonra arttığını göstermiştir (α=0.05, p=0.00). Sonuçların nitel verilerle desteklendiği ve öğretmen adaylarının anlamlı öğrenme çıktılarına sahip oldukları görülmüştür. Gelecekteki benzer çalışmaların; TPACK gelişimine yönelik etkinliklerin öğretmen eğitimi faaliyetlerine etkin entegrasyonunu sağlamak adına farklı öğretmenlik alanları ve daha büyük çalışma grupları ile yürütülmeleri doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.subjectTPACKen_US
dc.subjectLearning by Designen_US
dc.subjectFink Taxonomyen_US
dc.subjectInstructional Materialen_US
dc.titleEnhancing pre-service teachers' technological pedagogical content knowledge (TPACK) through the Learning by Design Framework: A fink taxonomy-based studyen_US
dc.title.alternativeTasarım tabanlı öğrenme ile öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (TPACK) geliştirilmesi: Fink taksonomisi temelli bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage174en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Balıkesir Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1189549en_US
dc.identifier.doi10.17522/balikesirnef.1262115


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster