Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaşar, Özlem
dc.contributor.authorKaya, Damla Rumeysa
dc.contributor.authorBayin, Dilan
dc.contributor.authorÇopur, Ahmet
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:18Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.1277417
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1194949
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13961
dc.description.abstractSosyal bilgiler öğretim programında yer alan kültür ve miras ögelerinin öğrencilere aktarılmasında Q-Bitz oyunun etkililiğini ölçmek çalışmamızın ana amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcılarını Balıkesir’deki bir devlet okuluna devam eden 41 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Yarı deneysel desen ön test- son test eşitlenmemiş kontrol gruplu desene göre gerçekleştirilen çalışmada veri toplama aracı olarak Q-Bitz oyunu ve başarı testi kullanılmıştır. Elde edile veriler ise SPSS22 programı ile analiz edilmiştir. Her iki gruba da uygulanan ön ve son test puanları gruplar arası ve grup içerisinde karşılaştırılması Bağımsız Örneklemler için t-Testi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre deney ve kontrol gruplarının başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Buna göre Q- Bitz zekâ oyununun sosyal bilgiler dersinde kullanılmasının; öğrenci başarılarını arttırmada çok büyük bir etki yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgulara dayalı olarak; strateji oyunlarının sosyal bilgiler dersinde kullanımına yönelik öncülük edeceği düşünülmektedir. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanarak; Q- Bitz oyununun farklı sınıf düzeylerinde yer alan sözel ağırlıklı derslere uyarlanarak etkisinin araştırılması, yapılandırmacı yaklaşımı destekleyecek şekilde ders kitaplarında da zekâ oyunlarıyla bağlantılı etkinliklere yer verilmesi ve farklı zekâ oyunlarının Osmanlı Devleti’nin kültür ve miras ögelerinin aktarılmasında etkisinin incelenmesi şeklinde öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to measure the effectiveness of the Q-Bitz game in transferring the cultural and heritage elements in the social studies curriculum to the students. The participants of the study consisted of 41 7th grade students attending a public school in Balıkesir. The Q-Bitz game and achievement test were used as data collection tools in the study, which was carried out according to the quasi-experimental design pretest-posttest unequalized control group design. The obtained data were analyzed with the SPSS22 program. The comparison of the pre- and post-test scores applied to both groups between and within the group was made using the t-Test for Independent Samples. According to the findings obtained as a result of the research, it was determined that there was a significant difference between the achievements of the experimental and control groups in favor of the experimental group. Accordingly, it can be said that the use of Q-Bitz intelligence game in social studies course has a great effect on increasing student achievement. Based on these findings, it is thought that it will lead to the use of strategy games in social studies lessons. Suggestions were made to investigate the effect of Q-Bitz game by adapting it to verbal-weighted lessons at different grade levels, to include activities related to mind games in textbooks to support the constructivist approach, and to examine the effect of different mind games on the transfer of cultural and heritage elements of the Ottoman Empire.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectZekâ Oyunlarıen_US
dc.subjectQ-Bitz Oyunuen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectBrain Teasersen_US
dc.subjectQ-Bitz Gameen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretiminde zekâ oyunlarının kullanımı: Q-Bitz oyunu örneğien_US
dc.title.alternativeUse of intelligence games in social studies teaching: Example of Q-Bitz gameen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage595en_US
dc.identifier.endpage611en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1194949en_US
dc.identifier.doi10.19171/uefad.1277417


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster