Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGünal, Hasan
dc.contributor.authorKaya, Ramazan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:16Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2147-4516
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17497/tuhed.1369327
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1205560
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13916
dc.description.abstractBased on individuals, local history is covered in social studies/history teaching programs as a teaching method worldwide as in Turkey, due to its potential to provide students with important competencies. However, to realize its potential competencies, it is important for pre-service teachers to gain experience by performing practical activities during their undergraduate education using this method. Within this scope, this study aims to reveal the opinions of pre-service social studies teachers about the activities carried out in local history teaching. The participants of were 55 pre-service teachers studying at Balıkesir University, Necatibey Faculty of Education, Department of Social Studies Education. The study was carried out with the case study model and the data were obtained with an open-ended questionnaire, student diaries, activity evaluation forms, and researcher observation notes. The content analysis method was used to analyze the data. While the participants stated that they enjoyed the interviews the most during the local history activities, they had the most difficulty in finding resources and obtaining information. The participants stated that the activities carried out contributed to them in terms of personal/social development and the teaching profession and suggested that more guidance should be given to the students in the next applications to make the Local History Studies course and activities more effective. In line with the findings obtained as a result of the research, some suggestions were made, including providing theoretical and practical training to social studies teacher candidates, especially on teaching local history.en_US
dc.description.abstractMerkezine sıradan insanı alan yerel tarih, bugün Türkiye dâhil dünya üzerindeki birçok ülkede, öğrencilere önemli yeterlilikler kazandırabilme potansiyelinden dolayı, bir öğretim yöntemi olarak sosyal bilgiler/tarih öğretimi programlarında yer almaktadır. Ancak yerel tarihin sağlayacağı yeterlilikleri gerçekleştirebilmek için öğretmen adaylarının lisans eğitimleri sırasında bu yönteme yönelik uygulamalı etkinlikler yaparak tecrübe kazanmaları çok önemlidir. Bu araştırmada; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yerel tarih öğretimi özelinde gerçekleştirdikleri etkinliklerle ilgili görüşleri ortaya koymak istenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 55 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Durum çalışması modeliyle gerçekleştirilen araştırmanın verileri açık uçlu anket, öğrenci günlükleri, etkinlik değerlendirme formu ve araştırmacı gözlem notlarıyla elde edilerek içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Katılımcılar gerçekleştirmiş oldukları yerel tarih etkinlikleri sırasında en çok yaptıkları görüşmelerden haz aldıklarını belirtirken, en fazla zorluğu kaynak bulma ve bilgi edinme konularında yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Yaptıkları etkinliklerin kendilerine kişisel/sosyal gelişim ve öğretmenlik mesleği açısından birçok katkı sağladığını dile getiren katılımcılar, Yerel Tarih Araştırmaları dersinin ve etkinliklerinin daha etkili olarak gerçekleşebilmesi için yapılacak sonraki uygulamalarda özellikle öğrencilere daha fazla rehberlik yapılması önerisini ön plana çıkarmışlardır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarına başta yerel tarih öğretimi konusunda teorik ve uygulamalı eğitimler verilmesi olmak üzere bazı önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofTurkish History Education Journalen_US
dc.relation.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial 4.0 Internationalen_US
dc.subjectLocal Historyen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectHistory Teachingen_US
dc.subjectActivityen_US
dc.subjectPreservice Teacheren_US
dc.subjectYerel Tarihen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectTarih Öğretimien_US
dc.subjectEtkinliken_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.titleA case study on the effectiveness of local history activities on pre-service social studies teachersen_US
dc.title.alternativeYerel tarih etkinliklerinin sosyal bilgiler öğretmen adayları üzerindeki etkilerine yönelik bir durum çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage136en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempAtatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Balıkesir, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1205560en_US
dc.identifier.doi10.17497/tuhed.1369327


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster