Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopraklıkoğlu, Kıvanç
dc.contributor.authorÖvez, Filiz Tuba Dikkartın
dc.contributor.authorÖztürk, Gülcan
dc.date.accessioned2024-02-05T15:58:14Z
dc.date.available2024-02-05T15:58:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1307-4474
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12984/egeefd.1189090
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1212323
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13876
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına yönelik tutumlarını, teknoloji kabul ve kullanım düzeyleri ile çevrim içi teknolojilere yönelik olarak algıladıkları öz yeterliklerini incelemektir. İlişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen araştırmada, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. 2020-2021 bahar döneminde Türkiye’nin batısında bulunan bir üniversitedeki 141 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Araştırmanın verileri toplanırken, Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutum Ölçeği, Teknoloji Kabul ve Kullanım Birleştirilmiş Modeli-2 Ölçeği, Çevrim İçi Teknolojilere Yönelik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına yönelik tutumlarının akademik not ortalaması ve ders işleme tercihi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı fark gösterdiği, teknoloji kabul ve kullanım düzeylerinin öğrenim görülen sınıf düzeyi, akademik not ortalaması ve ders işleme tercihi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı fark gösterdiği, çevrim içi teknolojilere yönelik olarak algıladıkları öz yeterliklerinin ise öğrenim görülen sınıf düzeyi ve ders işleme tercihi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı biçimde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to examine preservice teachers' attitudes regarding using distance education environments, levels of acceptance and usage of technology, and self-efficacy perceptions of online technologies. In this correlational survey study, convenience sampling method was used in the study. This study was conducted with 141 pre-service teachers at a university in western Turkey in the spring semester of 2020-2021. A Personal Information Form, The Use of Distance Education in the Pandemic Process and its Psychometric Effects on Individuals Scale, the Unified Theory of Acceptance, Usage of Technology-2 Scale, and the Online Technologies Self-Efficacy Scale were used while collecting data. The participants’ attitudes regarding using distance education environments showed significant differences according to their academic success score and teaching preferences. The participants’ levels of acceptance and usage of technology demonstrated significant differences according to their year of university education, academic success score and teaching preferences. The participants' self-efficacy perceptions of online technologies differ significantly according to their year of university education and teaching preferences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEge Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectTeknoloji Kabulüen_US
dc.subjectÇevrim İçi Teknolojileren_US
dc.subjectÖz Yeterlik Algısıen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectTechnology Acceptanceen_US
dc.subjectOnline Technologiesen_US
dc.subjectSelf-Efficacy Perceptionen_US
dc.titlePandemi döneminde öğretmen adaylarının uzaktan eğitim sürecindeki teknoloji kullanımlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the use of technology by teacher candidates during the distance education process in the pandemic perioden_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage262en_US
dc.identifier.endpage279en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.buozeltrdizinidealen_US]
dc.department-tempBalıkesir Üniversitesi, Rektörlük, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiyeen_US
dc.identifier.trdizinid1212323en_US
dc.identifier.doi10.12984/egeefd.1189090


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster