Başlık için Burhaniye Uygulamalı Bilimler Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 34, listelenen: 1-20
-
Algılanan hizmet kalitesi ile davranışsal niyetler arasında müşteri memnuniyetinin aracı etkisi: Medikal turistler üzerine bir araştırma
(2023)Bu çalışmanın amacı, algılanan hizmet kalitesi ile davranışsal niyetler arasındaki ilişkide müşteri memnuniyetinin aracı etkisinin olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma için gerek duyulan veriler, İstanbul iline medikal ... -
Almanya'da yaşayan Türklerin seyahat ve tatil tercihleri
(2024)Bu çalışmada, Almanya’da yaşayan Türklerin Almanya içi, Türkiye ve diğer ülkelere yönelik seyahatleri ve tatil tercihleri nasıldır? sorusuna cevap aranmıştır. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği araştırmada, yarı ... -
Bir kültürel miras değeri olan Göbeklitepe Ören Yeri’nin marka kişiliği
(2022)Ören yerleri sahip oldukları çeşitli özellikler ile önemli turizm çekim merkezleridir. Bu gibi destinasyonların insana has birtakım kişilik özellikleriyle nitelenmesi mümkündür. Ören yerleri de tıpkı diğer destinasyonlar ... -
Bulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(2021)Çalışmada, turistlerin destinasyon internet alışveriş davranışlarının belirlenmesiamaçlanmaktadır. Bu kapsamda Kırklareli’ni ziyaret eden Bulgar turistlerin internetalışveriş davranışlarının ölçülmesine yönelik bir ölçek ... -
The causal relationship of tourism development, economic growth, and firm performance: An analysis of the food and beverage industry
(2022)The main purpose of the study is to determine the relationship between tourism growth, economic growth, and firm performance. Within the scope of the study, the quarterly dataset over the period 2009-2020 was used. The ... -
Covid-19 pandemisinin esnaf lokantalarına etkisi
(Prof. Dr. Kadir Ulusoy, 2022)Yeme-içme alışkanlığı toplumdan topluma farklılık göstermekte olup bu alışkanlıklar o toplumun kültürel bir parçasını oluşturmaktadır. Türk mutfak kültüründe önemli bir yere sahip olan işletmelerden biri de esnaf ... -
Çanakkale mutfağı hakkında restoran yöneticilerinin görüşlerinin incelenmesi
(2022)Bu araştırmada, Çanakkale’de faaliyet gösteren restoran işletmelerinin yöneticilerinin, Çanakkale mutfağı hakkındaki görüşlerinin tespit edilmesi ile Çanakkale mutfağının yaşatılmasının yöre ve yöre insanına ne gibi ... -
Çevrimiçi turist yorumlarında yeşil algı: Leed sertifikalı konaklama işletmelerinin incelenmesi
(Pamukkale Üniversitesi, 2022)Çevrimiçi turist yorumları, turizmle ilgili çok çeşitli ürün ve hizmetleri belirlemek, değerlendirmek için yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Tüm endüstriler ve çalışma alanları için sürdürülebilir ürünler ve yeşil ... -
Döviz kurları, turizm giderleri ve yurtdışına giden vatandaş sayıları arasındaki ilişkiler: Granger nedensellik testi
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Turizm gideri, ikameti ülke içi olup yurt dışına seyahat amaçlı giden Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının tatil süresince gerçekleştirdikleri harcamaları ifade etmektedir. Yıllar içerisinde sürekli bir artış trendine sahip ... -
The effect of green leadership perception on environmental commitment, awareness, and employees' green behavior in hotel businesses: Research from a generation cohort theory perspective
(MDPI, 2024)This study was carried out to determine the relationships between green leadership perceived by hotel employees and environmental commitment, environmental awareness, and employees’ green behavior. In contrast to previous ... -
Entelektüel sermaye bileşenlerinin karlılık ile ilişkisi: bankacılık sektörü üzerinde ampirik bir araştırma
(Yaşar Üniversitesi, 2024)Bu araştırmada, Borsa İstanbul mali sektörde faaliyet gösteren bankaların entelektüel sermaye bileşenleri ile firma performansları arasındaki ilişkilerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, 2008-2021 tarihleri ... -
Evaluation of the activities of regional development agencies in Turkey within the scope of tourism types
(2022)In Turkey, there are a total of 26 regional development agencies, including three development agencies in Istanbul, Ankara and Izmir with a single province, and twenty-three development agencies established by bringing ... -
Evaluation of traditional turkish beverage awareness: The example of Çanakkale
(2022)The main purpose of this study is to determine the awareness of hotel businesses towards traditional Turkish beverages. The universe of the study consists of 3, 4 and 5 star hotels located in the city center of Çanakkale. ... -
Gastronomy festivals in the development of event tourism and the current situation in Turkey
(Emerald Publishing, 2024)Purpose - The aim of this study is to emphasize the importance of Turkey's gastronomy festivals within the context of event tourism by identifying and highlighting their significance. Design/methodology/approach - International ... -
Geleneksel gıdaların pazarlanmasında e-ticaretin önemi: Mağaza satışları ile e-ticaret satışlarının karşılaştırılması
(2022)Son yıllarda tüketicilerin kültürel değerlere, otantik ürünlere ve sağlıklı beslenmeye artan bir ilgisi bulunmaktadır. Bu ilgiyi etkileyen faktörler; küreselleşmenin getirdiği tek düzelikten kaçınma, teknolojik gelişmelere ... -
Integrated micro-destination: A conceptual framework
(İrfan YAZICIOĞLU, 2024)The purpose of this research is to develop a different perspective on the classification of the concept of destination, which is one of the important components of the tourism sector, by introducing ... -
Kapadokya bölgesi sıcak hava balon pilotu seçim sürecinde CRITIC ve MAIRCA yöntemlerinin kullanılması
(2022)Bu çalışmada sıcak hava balonu pilot seçiminde kullanılan karar kriterleri ve bu kriterlere en uygun personel alternatifi Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri ile belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ÇKKV yöntemlerinden ... -
Konaklama işletmelerinin sosyal medya üzerinden gerçekleştirdikleri içerik paylaşımlarında Covid-19 salgınının etkisi: Ayvalık otelleri örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)İşletmeler, Web 4.0 teknolojisiyle beraber gelişim sağlayan sosyal medya mecralarını kullanarak büyük kitlelere kolay bir şekilde hitap edebilmektedirler. Bilhassa konaklama işletmeleri, ürünlerinin tanıtımını gerçekleştirirken ... -
Likiditenin finansal performansa etkisi: Yeme içme sektörü üzerine bir uygulama
(İrfan Yazıcıoğlu, 2024)Çalışmanın temel amacı likiditenin finansal performans üzerine etkisini incelemektir. Bu kapsamda Yeme içme sektöründe faaliyet gösteren 34 büyük ölçekli restoran işletmesine ait 2017-2020 dönemi verileri toplanmıştır. ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin turizmde kullanılan otomasyon sistemlerine yönelik algılarının teknoloji kabul modeli vasıtasıyla ölçümü
(Murat Bayram, 2024)Bilgi ve iletişim teknolojisinde gün geçtikçe artan gelişmelerle birlikte otomasyon sistemlerinin de çeşitlendiği görülmektedir. Otomasyon sistemlerinin fonksiyonlarında yaşanan artış işletmelere de önemli kolaylıklar ...