Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAsmadili, İpek
dc.contributor.authorKöroğlu, Özlem
dc.date.accessioned2023-07-10T08:15:32Z
dc.date.available2023-07-10T08:15:32Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1308-9552
dc.identifier.urihttps://doi.org10.21076/vizyoner.873996
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13187
dc.descriptionBu çalışma Özlem KÖROĞLU danışmanlığında İpek ASMADİLİ tarafından hazırlanan ve 24.06.2020 tarihinde savunulan “Turist Rehberlerinin İş Değerlerinin İşe Adanmışlık Üzerine Etkisinin Belirlenmesi” başlıklı yüksek lisans tezinden yararlanılarak hazırlanılmıştır. Çalışma için Balıkesir Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Etik Komisyonundan 09.06.2020 tarihli etik kurul onayı alınmıştır.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı, turist rehberlerinin sahip oldukları iş değerlerinin işe adanmışlıkları üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Bu doğrultuda turist rehberlerinin iş değerleri ve işe adanmışlık düzeylerinin tespit edilmesi ve ilişkilerinin incelenmesi, mesleki açıdan birtakım beklentileri karşılamaya yönelik adımlar atılması için önem taşımaktadır. Araştırma kapsamında anket tekniği kullanılmış, veriler 311 turist rehberinden elde edilmiştir. Turist rehberlerinin iş değerlerini tespit etmek amacıyla Elizur (1984) tarafından geliştirilen “İş Değerleri Ölçeği” kullanılmıştır. İşe adanmışlık düzeylerini tespit etmek için ise Schaufeli ve Bakker (2003) tarafından geliştirilen “İşe Adanmışlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada frekans analizi, açıklayıcı faktör analizi, güvenilirlik, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların iş değerleri ile işe adanmışlıkları arasında düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, iş değerlerinin işe adanmışlığı düşük düzeyde etkilediği, işe adanmışlığın iş değerlerini orta düzeyde etkilediği saptanmıştır. İş değerlerini en çok etkileyen faktörün duygusal değerler olduğu, işe adanmışlığı en çok etkileyen iş değerleri faktörünün de duygusal değerler olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of the research is to determine the effect of the work values of tourist guides on their work engagement. Accordingly, in order to take steps to meet professional expectations, it is important to determine the work values and work engagement levels of tourist guides and to examine their relationships. The survey technique is used within the scope of the research, and the data are obtained from 311 tourist guides. The "Work Values Scale" developed by Elizur (1984) is used to determine the work values of tourist guides. “Work Engagement Scale” developed by Schaufeli and Bakker (2003) is used to determine the level of work engagement. Frequency analysis, explanatory factor analysis, reliability, correlation and regression analysis are applied in the study. As a result of the research, it is found that there is a low level of significant relationship between the work values of the participants and their work engagement, work values have a low effect on work engagement, and work engagement moderately affects work values. It is determined that the most important factor affecting work values is emotional values, and the factor that most affects work engagement is emotional values.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSüleyman Demirel Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.21076/vizyoner.873996en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurist Rehberlerien_US
dc.subjectDeğerleren_US
dc.subjectİş Değerlerien_US
dc.subjectİşe Adanmışlıken_US
dc.subjectTourist Guidesen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectWork Valuesen_US
dc.subjectWork Engagementen_US
dc.titleTurist rehberlerinin iş değerlerinin işe adanmışlık üzerine etkisinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeThe determination of the effect of tourist guides’ work values on their work engagementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSüleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8000-3399en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3974-6120en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage1212en_US
dc.identifier.endpage1225en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster