dc.contributor.author | Sarıoğlan, Ayberk Bostan | |
dc.contributor.author | Özkaya, Özge Şentürk | |
dc.date.accessioned | 2023-07-07T10:46:27Z | |
dc.date.available | 2023-07-07T10:46:27Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-5711 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13180 | |
dc.description | Sarıoğlan, Ayberk Bostan (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Covid-19 pandemisiyle birlikte birçok ülke eğitim faaliyetlerini uzaktan eğitim yoluyla sürdürmektedir.
Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde öğrencilere fen dersinde farklı öğrenme ortamlarında
etkinlikler yaparak derslerin ilgi çekiciliğini artırmak ve aynı zamanda öğrencilerde çevresel farkındalık
oluşturmaktır. Çalışma Kocaeli ilinin Dilovası ilçesinde bir devlet okulunda öğrenim gören 7. sınıf
öğrencileriyle yürütülmüştür. Çalışmada öğrencileri derste aktif kılacak ve sorgulama yapmalarını
sağlayacak tahmin-gözlem-açıklama-yapma (TGAY) yöntemi uygulanmıştır. Bu yöntem ile öğrencilere
kendi karbon ayak izleri hesaplatılmış, çıkan sonuçlar üzerinden küresel ısınma ve sera etkisi gibi
konularda çıkarımlar yapmaları sağlanmış ve bu konularda nasıl önlemler alabilecekleri tartışılmıştır.
Yapma aşamasında öğrencilerin öğrendiklerini kullanarak afiş veya maket tasarlamaları sağlanmıştır.
Çalışmanın sonucunda uzaktan eğitim sürecinde öğrenciler derste daha aktif hale getirilmiş, derslere
olan ilgileri artırılmış, aynı zamanda ortaokul çağında olan çocuklarda erken yaşta çevresel farkındalık
oluşturulmuştur. Fen derslerinde farklı konular için de bu tür TGAY etkinlikleri yapılmasının
öğrencilerin derse olan ilgilerini arttıracağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Formal and informal education have transitioned to distance learning in many countries due to the
Covid-19 pandemic. This study aimed to develop an activity for science lessons during distance
education to increase students' knowledge of and awareness about environmental problems. The study
was conducted with 7th grade students enrolled in a public school in Turkey. The activity was designed
based on the predict-observe-explain-do (POED) method to promote students’ inquiry-based learning.
The activity engaged students in researching about and calculating carbon footprint, discussing the
causes and effects of global warming, sharing ideas about how to protect the environment, and creating
products to raise awareness about environmental issues. Data analysis suggested that the students were
active participants in the learning tasks, were motivated to learn the concepts, and increased their
awareness about global warming. A suggestion of the study is to design similar POED activities for
other science topics. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Evrim Erbilgin | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Karbon Ayak İzi | en_US |
dc.subject | Tahmin-Gözlem-Açıklama-Yapma Yöntemi | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | Carbon Footprint | en_US |
dc.subject | Predict-Observe-Explain-Do Method | en_US |
dc.subject | Distance Education | en_US |
dc.title | Tahmin et - gözle – açıkla - yap: Uzaktan eğitimde kendi karbon ayak izini hesapla etkinliği | en_US |
dc.title.alternative | Predict - observe - explain - do: Alculate your carbon footprint activity in distance education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-2320-9427 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-3776-4621 | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 30 | en_US |
dc.identifier.endpage | 50 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |