Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.contributor.authorÖzkaya, Özge Şentürk
dc.date.accessioned2023-07-07T10:46:27Z
dc.date.available2023-07-07T10:46:27Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13180
dc.descriptionSarıoğlan, Ayberk Bostan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractCovid-19 pandemisiyle birlikte birçok ülke eğitim faaliyetlerini uzaktan eğitim yoluyla sürdürmektedir. Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde öğrencilere fen dersinde farklı öğrenme ortamlarında etkinlikler yaparak derslerin ilgi çekiciliğini artırmak ve aynı zamanda öğrencilerde çevresel farkındalık oluşturmaktır. Çalışma Kocaeli ilinin Dilovası ilçesinde bir devlet okulunda öğrenim gören 7. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Çalışmada öğrencileri derste aktif kılacak ve sorgulama yapmalarını sağlayacak tahmin-gözlem-açıklama-yapma (TGAY) yöntemi uygulanmıştır. Bu yöntem ile öğrencilere kendi karbon ayak izleri hesaplatılmış, çıkan sonuçlar üzerinden küresel ısınma ve sera etkisi gibi konularda çıkarımlar yapmaları sağlanmış ve bu konularda nasıl önlemler alabilecekleri tartışılmıştır. Yapma aşamasında öğrencilerin öğrendiklerini kullanarak afiş veya maket tasarlamaları sağlanmıştır. Çalışmanın sonucunda uzaktan eğitim sürecinde öğrenciler derste daha aktif hale getirilmiş, derslere olan ilgileri artırılmış, aynı zamanda ortaokul çağında olan çocuklarda erken yaşta çevresel farkındalık oluşturulmuştur. Fen derslerinde farklı konular için de bu tür TGAY etkinlikleri yapılmasının öğrencilerin derse olan ilgilerini arttıracağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractFormal and informal education have transitioned to distance learning in many countries due to the Covid-19 pandemic. This study aimed to develop an activity for science lessons during distance education to increase students' knowledge of and awareness about environmental problems. The study was conducted with 7th grade students enrolled in a public school in Turkey. The activity was designed based on the predict-observe-explain-do (POED) method to promote students’ inquiry-based learning. The activity engaged students in researching about and calculating carbon footprint, discussing the causes and effects of global warming, sharing ideas about how to protect the environment, and creating products to raise awareness about environmental issues. Data analysis suggested that the students were active participants in the learning tasks, were motivated to learn the concepts, and increased their awareness about global warming. A suggestion of the study is to design similar POED activities for other science topics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEvrim Erbilginen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarbon Ayak İzien_US
dc.subjectTahmin-Gözlem-Açıklama-Yapma Yöntemien_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectCarbon Footprinten_US
dc.subjectPredict-Observe-Explain-Do Methoden_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.titleTahmin et - gözle – açıkla - yap: Uzaktan eğitimde kendi karbon ayak izini hesapla etkinliğien_US
dc.title.alternativePredict - observe - explain - do: Alculate your carbon footprint activity in distance educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2320-9427en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3776-4621en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster