dc.contributor.author | Şen, Ayşe Zeynep | |
dc.contributor.author | Nakiboğlu, Canan | |
dc.date.accessioned | 2023-06-15T11:03:37Z | |
dc.date.available | 2023-06-15T11:03:37Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2630-6301 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24315/tred.894396 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13127 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın odak noktası, kimya öğretmen
adaylarının yanlış kavramalar hakkındaki yanlış kavramalara
ilişkin alan eğitimi bilgilerinin (AEB) açıklığa
kavuşturulmasıdır. Katılımcılar, on dokuz kimya öğretmen
adayıdır. Araştırma, durum çalışması modeli kullanılarak
gerçekleştirilmiş olup veriler ders planları ve kırk dakikalık
ders anlatımlarının gözlenmesi yoluyla toplanmıştır.
Araştırma sonunda katılımcıların konuya ilişkin yanlış
kavramaları alanyazın ile uyumlu, kısmen uyumlu ve uyumlu
olmayacak şekilde belirleyebildikleri görülmüştür. Olası
yanlış kavramaları tespit etmek için sıklıkla açık uçlu soruları
tercih ettikleri ve ardından yanlış kavramaları düzeltmek için
soru-cevap tekniğini kullandıkları belirlenmiştir.
Katılımcıların önceki dönemde yanlış kavramalar ile ilgili bir
ders almalarının yanlış kavrama ile ilgili AEB’lerine katkı
sağlamış olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The focus of this research is on how well
pre-service chemistry teachers know about
misconceptions, determination, and then clarification of
pedagogical content knowledge (PCK) related to
misconceptions. Participants are nineteen prospective
chemistry teachers. The research was carried out in the
light of the case study model and data were collected by
lesson plans and observing their forty-minute lectures.
At the end of the study, it was seen that the participants
were able to identify the misconceptions of the subject
in a way that was compatible, partially compatible, and
incompatible with the literature. It was determined that
they frequently preferred open-ended questions to detect
possible misconceptions and then used the questionanswer technique to correct misconceptions. It was
concluded that the participants' completing a course on
misconceptions in the previous period may have shaped
their PCKs about misconception. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Trakya Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.24315/tred.894396 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yanlış Kavramalar | en_US |
dc.subject | Kimya Öğretmen Adayları | en_US |
dc.subject | Laboratuvarda Kimya Öğretimi | en_US |
dc.subject | Alan Eğitimi Bilgisi | en_US |
dc.subject | Öğrencilerin Fen Bilimlerini Anlama Bilgisi | en_US |
dc.subject | Misconceptions | en_US |
dc.subject | Prospective Chemistry Teachers | en_US |
dc.subject | Chemistry Teaching in a Laboratory, | en_US |
dc.subject | Pedagogical Content Knowledge | en_US |
dc.title | Kimya öğretmen adaylarının lise kimya konuları ile ilgili yanlış kavramalara yönelik teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürmeleri | en_US |
dc.title.alternative | Rospective chemistry teachers' transformation of their theoretical knowledge into practice regarding the misconceptions in high school chemistry subjects | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Trakya Eğitim Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-1798-4048 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-7292-9690 | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1735 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1760 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |