Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞen, Ayşe Zeynep
dc.contributor.authorNakiboğlu, Canan
dc.date.accessioned2023-06-15T11:03:37Z
dc.date.available2023-06-15T11:03:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.894396
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13127
dc.description.abstractBu araştırmanın odak noktası, kimya öğretmen adaylarının yanlış kavramalar hakkındaki yanlış kavramalara ilişkin alan eğitimi bilgilerinin (AEB) açıklığa kavuşturulmasıdır. Katılımcılar, on dokuz kimya öğretmen adayıdır. Araştırma, durum çalışması modeli kullanılarak gerçekleştirilmiş olup veriler ders planları ve kırk dakikalık ders anlatımlarının gözlenmesi yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonunda katılımcıların konuya ilişkin yanlış kavramaları alanyazın ile uyumlu, kısmen uyumlu ve uyumlu olmayacak şekilde belirleyebildikleri görülmüştür. Olası yanlış kavramaları tespit etmek için sıklıkla açık uçlu soruları tercih ettikleri ve ardından yanlış kavramaları düzeltmek için soru-cevap tekniğini kullandıkları belirlenmiştir. Katılımcıların önceki dönemde yanlış kavramalar ile ilgili bir ders almalarının yanlış kavrama ile ilgili AEB’lerine katkı sağlamış olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe focus of this research is on how well pre-service chemistry teachers know about misconceptions, determination, and then clarification of pedagogical content knowledge (PCK) related to misconceptions. Participants are nineteen prospective chemistry teachers. The research was carried out in the light of the case study model and data were collected by lesson plans and observing their forty-minute lectures. At the end of the study, it was seen that the participants were able to identify the misconceptions of the subject in a way that was compatible, partially compatible, and incompatible with the literature. It was determined that they frequently preferred open-ended questions to detect possible misconceptions and then used the questionanswer technique to correct misconceptions. It was concluded that the participants' completing a course on misconceptions in the previous period may have shaped their PCKs about misconception.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.24315/tred.894396en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYanlış Kavramalaren_US
dc.subjectKimya Öğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectLaboratuvarda Kimya Öğretimien_US
dc.subjectAlan Eğitimi Bilgisien_US
dc.subjectÖğrencilerin Fen Bilimlerini Anlama Bilgisien_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.subjectProspective Chemistry Teachersen_US
dc.subjectChemistry Teaching in a Laboratory,en_US
dc.subjectPedagogical Content Knowledgeen_US
dc.titleKimya öğretmen adaylarının lise kimya konuları ile ilgili yanlış kavramalara yönelik teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürmelerien_US
dc.title.alternativeRospective chemistry teachers' transformation of their theoretical knowledge into practice regarding the misconceptions in high school chemistry subjectsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1798-4048en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7292-9690en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1735en_US
dc.identifier.endpage1760en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster